Anbefalte innlegg

Må bytte ut en dyse, og ser at disse koster skjortevis i Norge, 6-7 lapper pr stk.

Har trålet ebay.de uten at jeg tror jeg har funnet den riktige.

Kan man bytte kun dysespissene på disse? Er dysene like på alle PD-motorene? Jeg har AWX-motor, mens de fleste rundtom er AFV (AVF?) ser det ut til, går disse om hverandre?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, du kan bytte kun dysespiss men det krever spesial kompetanse og utstyr i motsetning på eldre TDI. Ta kontakt med et lokalt Bosch / diesel verksted, de kan ofte gjøre denne jobben med dysebytte og rekalibrering.

Nei, dysene er ikke like på alle PD motorene så pass på at du setter i rett! Hvis du skal ta ut og inn pumpedysen selv så husk på at det er endel pakninger som skal byttes i tillegg til at det er strekkbolter som må erstattes med nye.

Eventuellt så kan du sjekke med http://www.darksidedevelopments.co.uk/ i England og http://www.dbwllc.net/ i USA, begge veldig kjente firmaer for bytte og oppgradering av PD dyser.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du sjekket på møller. siste jeg byttet kostet den rundt 3000,. er bytte del da

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror Ecconor skaffer slike til en overkommelig penge, hør med Anders.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etpar flasker dyserens fiksa biffen (midlertidig), så får vi se hvor lenge det holder :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke så lenge nei.. Noen som kan bekrefte at dyser fra AVF passer på AWX-motor?! Begge 130HK PD, AVF har 6-trinns kasse, AWX 5 og litt lavere moment.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

AVF og AWX skal være like ja, delenummer 038 130 073 BA (530cc)

Litt mindre en de som står i ARL(150hk tverrstillt) og ASZ (130hk tverrstillt): 038 130 073 AL (550cc)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.