#1 Skrevet Februar 7, 2013 Hey. Sliter med 1.8t a4 b6 som går dårlig / ujevnt når den går. I natt har det hvert veldig kaldt og nå starter den, men dør noenlunde umiddelbart. Noen raske ideer? Lmm, plugger og coiler er nye. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 7, 2013 vil tilføye at eg fikk bilen inn i varmen, då starta den og gjekk nokenlunde fint helt til choken gjekk av. då smalt og rauk den kraftig svart når eg rusa motoren litt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 7, 2013 Det er ikke så unormalt at tempføleren på disse er litt dårlig,Har hatt lignende problemer, og da var det tempføleren som sang på siste verset. Byttet denne, å bilen gikk gjevnere og har aldri hatt problemer med start siden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 8, 2013 Trudde temp føleren ble plage når bilen ble varm? Kan prøve å logge den. Hvor er denne på bilen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 8, 2013 kan påvirke start også. Den sitter på vannrøret bak motoren, rett på undersiden/kaksiden av kjedestrammeren til kammene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 8, 2013 Kan høres ut som den 4-polte tempføleren bak på motoren ja... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 8, 2013 Da prøver vi å bytte den asap;-) men virker som den går noke beire om eg kobla vekk LMM. Den er ny, så tviler på at den er defekt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 9, 2013 Samme problemer på min A4 1.8t.. Fylte full tank + kondensfjerner, og vips alt i orden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 9, 2013 Byttet sensoren, virket som den funker litt bedre?(stått inne i varmen, så vanskelig å si?) Men den skyter enda ved litt rusing:-/ har holdt på sånn leeenge, så tviler på kondens.:-/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 10, 2013 Byttet du lmm, coiler og plugger pga denne feilen eller kom feilen etterpå? Har du tenningsmodul? Mener det var det på motorer eldre enn 2002. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 10, 2013 Tenningsmodul har eg nok ikkje. Meiner det er kun b5. Coilene ble byttet da den ene røyk, pluggene ble byttet da de gamle var nedsotet og lmm ble byttet da eg trudde den var gåen igjen da feilen oppsto. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 10, 2013 Film av siste symptomer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 11, 2013 Jeg hadde en sprekk i slangen fra veivhus til innsug en gang. Merket det når jeg hadde koblet av batteriet og skulle starte etterpå. Motoren ville ikke gå på tomgang. Motorstyringen hadde justert tomgangen ved hjelp av lambdasonden, men når jeg slettet minnet så ble blandingen for mager pga lekkasjen. Hvis lmm ryker skal motoren likevel gå på tomgang, men har du diverse vakuum lekkasjer, uorginale dyser/ bensintrykk, dårlige lambdasonder osv så kan motorstyringen slite hvis lmm ryker. Ser du har bensintrykk måler så regner med du har kontroll på bensin trykket. Vagcom har du ser jeg, så da har du vel ingen feilkoder? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 11, 2013 Byttet sensoren, virket som den funker litt bedre?(stått inne i varmen, så vanskelig å si?) Men den skyter enda ved litt rusing:-/ har holdt på sånn leeenge, så tviler på kondens.:-/ Byttet du i en ny eller en brukt en ? Jeg hadde noe lignende symptom som dette, da min G62 sensor var gåen. Jeg mener å ha lest at om den er ødelagt så leser ECU -99999 grader , slik at den prøver å kompansere med ALT for mye bensin ved kaldstart og motoren bare drukner. Da prøver vi å bytte den asap;-) men virker som den går noke beire om eg kobla vekk LMM. Den er ny, så tviler på at den er defekt? Men på en annen side, det du beskriver her kan minne om en stor lekkasje. Ikke et trykkrør som har hoppet av eller noe? Om LMM leser luft som forsvinner ut av et åpent trykkrør så får jo ikke bilen luft og drukner igjen av for mye bensin. Når du drar ut LMM så leser ECU fra standardverdier og ikke reelle tall. B7 1.8T har kanskje MAPsensor? Evt du har trykkmåler? Prøve å måle hva vakuum ligger på ved tomgang 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 11, 2013 Hvis et trykkrør har hoppet av vil motoren fortsatt få luft, men for lite bensin siden ingen luft passerer lmm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 11, 2013 Sensoren ble kjøpt ny. Har gått over rør flere ganger, ingen tegn til lekasje. Feilkoder har hvert mye diverse. Alt fra bankesensor til feit blanding. Bensintrykk ligger på 3 bar og pompa leverer rikelig:-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...