Hvordan låse bilen uten å aktivere den originale alarmen?

Anbefalte innlegg

Jeg har fått et problem med at alarmen går av bare en liten stund etter at jeg har låst bilen. Sikkert en eller annen bryter som er defekt. Dette orker jeg ikke å sjekke/fikse nå, så jeg vil gjerne deaktivere alarmen eller kunne låse bilen uten å aktivere alarmen. Da slipper jeg å holde naboer våkne med tuting og blinkende lys i natt :P

Vet noen hva jeg skal gjøre for å enten deaktivere alarmen helt eller låse bilen uten å aktivere alarmen?

Gjelder original alarm på en 2000mod Audi S3...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min var det en knapp bak forsetet, i stolpen, nede ved gulvet. Deaktiverte iallefall interiørsensoren. Står noe om det i boka også, men husker ikke i farta hva det var..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den knappen deaktiverer som du sier kun sensoren innvendig. Jeg vil deaktivere alt, eventuelt kunne låse bilen uten å aktivere alarmen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du ikke bare låse med nøkkel? Hadde problemer på gatebil med supersensitiv alarm. Gikk av pga bass tror eg. Låste med nøkkel. Så gikk det helt fint!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du prøvd å låse bilen manuelt, med nøkkel? Evt hva skjer da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke låses med bare nøkkel, låsen er ødelagt, så får ikke inn nøkkelen...

Men denne metoden skal også aktivere alarmen etter hva jeg har lest rundt på nettet.

Men nå fant jeg ut hvordan jeg låser den uten å aktivere alarmen:

- Åpne passasjerdøren, strekk deg over på andre siden og trykk på den knappen i førerdøra som låser alle dørene. Lukk igjen passasjerdøren.

Når jeg gjorde dette så blinker ikke det røde lyset ved siden av låsepinnen i dørene og alarmen har ikke gått enda i alle fall :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert ikke likt på din, men slenger det ut likevel. På Passaten min kan jeg trykke 2 ganger på "lås" på fj.kontroll. Da låses bil uten å aktivere alarm.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert ikke likt på din, men slenger det ut likevel. På Passaten min kan jeg trykke 2 ganger på "lås" på fj.kontroll. Da låses bil uten å aktivere alarm.

Mener det var noe sånt på Audien også - det er iallefall mulig ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal teste det senere :)

Har gjort det før, men da blinker fremdeles de små røde lysene ved siden av låsepinnen i dørene. Men jeg aner ikke om alarmen funker eller ikke når man gjør det slik.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig du trykker for rask eller seint da? Rimelig sikker på at på Passaten så blinker ikke dioden når jeg trykker dobbelt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det kanskje mulig å deaktivere alarm ved å bruke VCDS?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig du trykker for rask eller seint da? Rimelig sikker på at på Passaten så blinker ikke dioden når jeg trykker dobbelt.

Det røde lyset blinker uansett på min bil har jeg funnet ut. Men jeg har ikke noe problem med at alarmen går når jeg trykker på låseknappen 2 ganger. Så mulig at en skrur av alarmen da, men at den blinker uansett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.