#1 Skrevet Februar 8, 2013 (endret) Audi A4 B6 1,8T Sliter med at det kommer ikke varme i varmeapparatet, virker som det termostaten er stengt da slangene under termostat og nedre radiatorslangen er kald men dem øvre er varm.. men når jeg kjører webastoen så kommer det varme inn i bilen.. Har prøvd å byttet termostat 2 ganger men hjelper ikke Byttet så Vannpumpe Så gikk jeg løs og tok toppakningen, men ingenting hjelper Har vakumert kjølesystemet mange ganger og lufter av og til ved luftehullene, men uten hell.. har målt signalet til termostaten, den har konstant 12V, og får jording fra motorstyringen når motoren er varm.. har og sjekket radiatoren, blåste igjennom den så den er i orden.. Starter å gå tom for ideer å gjør, så trenger litt tips noen som har ett lurt forslag? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 8, 2013 Audi A4 B6 1,8TSliter med at det kommer ikke varme i varmeapparatet, virker som det termostaten er stengt da slangene under termostat og nedre radiatorslangen er kald men dem øvre er varm.. men når jeg kjører webastoen så kommer det varme inn i bilen.. Har prøvd å byttet termostat 2 ganger men hjelper ikke Byttet så Vannpumpe Så gikk jeg løs og tok toppakningen, men ingenting hjelper Har vakumert kjølesystemet mange ganger og lufter av og til ved luftehullene, men uten hell.. har målt signalet til termostaten, den har konstant 12V, og får jording fra motorstyringen når motoren er varm.. har og sjekket radiatoren, blåste igjennom den så den er i orden.. Starter å gå tom for ideer å gjør, så trenger litt tips noen som har ett lurt forslag? Radiatoren fremme (til motoren) du snakker om her? Eller varmeregisteret? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 8, 2013 Radiatoren til motoren ja, men vil tru att varmeapparatregisteret er i orden og da det bli godt og varmt inni bilen når webastoen går.. Glemte å skrive att det er lest av feilager, og det er ingen feil på bilen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 8, 2013 Okay. Kunne misforstås litt det der ser du. Kjenner ikke til hvordan Webastoen funker, derfor tenkte jeg at muligens registeret var tett. Er temperaturen på motoren fin da? Stabil 90*? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 8, 2013 skjønner Webastoen står på motsatt side av termostat, ved dem nedre slangene, så da blir det varmt i bilen.. Motoren er stabil og fin på 90 grader.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 8, 2013 Hei, henger meg på her siden jeg har tilsvarende problem. Jeg har fått tips om å spyle igjennom varmeregisteret siden det kan være tett. Har du prøvd dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 8, 2013 Ja, vet varmeapparatregisteret kan bli tett, men det er i orden her siden det bli varmt med webastoen, men tenkte jeg skulle gå over alle slangene i morgen, men virker som alt er ok. Vet det er noe problem med lufting av kjøleveskeanlegget på disse, men har luftet mye.. Glemte å skrive att jeg har også byttet en frostplugg som står ved termostaten, da den kan trekke inn luft.. skjønner ikke hva som er problemet, så motar alt av tips med takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 9, 2013 Webastoen har sin egen pumpe som pumper kjølevesken rundt. Det jeg ville gjort er å koble forbi webastoen og se om den kunne vært problemet. Egentlig bare å ta av slangene til kjølevesken inn og ut på webasto, koble dem sammen og se om du får varme inne i bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 9, 2013 det kan jo være en løsning.. skal prøve det i dag 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 9, 2013 Fant feilen! det sitter en ventil ved ekstravarmer som stenger av kretsen til ekstravarmer som hadde hengt seg opp.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 15, 2013 Hvor er det den ventilen sitter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...