Skifte til aero-visker på VW T4, trenger din viskerarmlengde

Anbefalte innlegg

Hei.

Har av forskjellige årsaker funnet ut at jeg vil forsøke å bygge om til aero-viskere på min 2000 modell caravelle.

Jeg vil ha originale VAG viskerarmer uten å sveise å stå i, og ønsker derfor litt hjelp av deg.

Viskerarmer førerside er 53,5cm, passasjersiden er 60cm. Dette fra senter på drivbolt til festestang på viskerblad.

For å få tak i korrekte viskerarmer uten å bestille halve antall viskerarmer tilgjengelig, håper jeg noen av dere kan sjekke lengde på sine viskerarmer, og dele noe info med meg:

Merke, modell og år (regnr er genialt!)

Lengde på viskerarmer, gjerne begge to. Og selve viskerbladet.

Belønning blir en stor takk, og evig heder :-) og kanskje en liten ting i posten til en av de som bidrar med info. Kom gjerne også med utelukking av modeller som kan ikke er aktuelle, så slipper folk å gå å måle på sine likedanne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kunne selvsagt, men ønsker ikke. Ønsker å benytte originale VAG, delvis ettersom jeg jobber på delelageret der sjøl og dels pga estetikk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var ute å målte på Passaten nå. Venstre side er alt for kort, så tok ikke notis av lengden der, var i underkant av 50cm. Høyre side er tilnærmet som din venstre side, ca 53,5cm. Begge viskerblad på min er ca 530mm (21")

Sjekket om du kan bruke armer fra T5? Sharan gml/ny?

Syntes det hørtes mye ut med 60 cm arm i grunn. Ikke sneket seg inn en liten feil der? Googlet litt å det kom opp at det kunne brukes 2 stk av samme side (husker ikke hvilken side) fra Golf (og da ganske sikkert Passat også). Da er det litt merkelig hvis det er ca 7 cm differanse på armene.

2003 Passat TS 24583, original med aero-viskere.

EDIT; Kunne du tatt bilde, eventuelt skisse, på hvordan du målte? Mine armer er jo lengre, men målte fra "feste til feste" (feste drivbolt til feste viskerblad).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Takk for hjelp!

Jeg har dobbelsjekka, 60cm it is! Tror jeg har lest om samme, tatt fra Golf 4, men han jeg leste om sveiste den sammen med første del av armen fra T4. Dermed har han nok en lengre arm totalt.

har sjekka T5, de passa ikke helt nei, Sharan har ikke slått meg, tenkte ruta var for stor - men det må jo selvsagt kontrolleres. Tror vi har en inne på jobb for tida.

Jeg har målt midt på feste drivbolt (senter altså) til den pinnen som viskeren svinger seg rundt. Det vil si midt på viskeren. Har ikke noe bilde eller skisse, kan muligens få ordna i løpet av helga...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nevnte nettopp Sharan fordi når lengste arm på Passaten fremdeles er 6,5 cm for kort må en vel begynne å se på biler med stor rute. Andre kandidater er vel muligens Touran? Touareg?

Vi har nok målt på samme måte da. Starte med Rota og måle helt ut til tuppen! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir nok å sjekke på Sharan ja.

Flere modeller har uansett viskerblad som kan benyttes uansett hvilke armer jeg ender på, så om opphavsbilen har viskere i feil størrelse er det av liten betydning.

Takk for at du har sjekka, håper flere har anledning etterhvert ;-) skal ta en ettermiddag på jobb å gå over de som står inne på verkstedet også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2008 caddy: føreside: 63cm. passasjer: 47+30cm.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

A3 2007 modell har

Førerside 59.5cm

Passasjer 70cm

Visker fører 60

Visker passasjer 48

Touran 2009 modell har

Førerside ca 59cm

passasjerside ca 73 cm

Tiguan 2011 modell

Førerside arm ca 54cm

førerside visker 60cm

passasjer arm ca 59cm

passasjer visker 53cm

- dette ser ut til å kunne passe bra. Skal se om jeg får tak i viskerarmer snart for å teste. Kurant pris for viskerblad også, om det passer fullstendig.

Overføringer har annen vinkel, passer altså ikke!

Golf 2003

Førerside ca 55cm

Passasjersiden ca 67 cm

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.