#1 Skrevet Februar 10, 2013 Hei:) Bilen er en a6 1.8tq. Har problemer med å gire fra 1 til 2 når det er kaldt. Virker veldig "trangt", og det kommer en kjip skrapelyd. Dersom jeg girer fra 1 til fri, og så setter den i andre er alt ok. Når bilen er varm er det intet problem. Noen som aner hva problemet kan være? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 10, 2013 lenge siden oljeskift...evt lite olje. skift og fyll på qmi gearoljebehandling har prøvd med meget bra resultat på en gammel T4. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 10, 2013 Glemte å si at jeg byttet olje nå nettopp uten at det eliminerer problemet. Dette qmi produktet, vil det gi bedre effekt enn å bare bytte olje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 10, 2013 Og vi har fyllt på rett type olje også? Hadde feil olje på en kasse på mk3 gti'n en gang, og da ble det dårlige greier. Veldig tungt å gire på kald kasse/olje, bra på varm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 10, 2013 Og vi har fyllt på rett type olje også? Hadde feil olje på en kasse på mk3 gti'n en gang, og da ble det dårlige greier. Veldig tungt å gire på kald kasse/olje, bra på varm. Har brukt denne http://www.bilxtra.no/hjem/bilutstyr/olje-og-kjemi/gearolje/sx75w-90-gl4/ Er det feil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 10, 2013 Vet ikke om det er feil eller ei. Autohidden sier syntetisk olje. Den du har fyllt på er delsyntetisk. Om dette har noe betydning, vet jeg ikke. Viskositeten er jo korrekt. Jeg fyllte på mineralsk olje (skulle ha syntetisk) og med feil viskositet. Funket dårlig. Kjørte 2 år, så røyk kassa. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 10, 2013 Toleransehidden sier du skal ha denne oljen: 2,25 liter (G 052 911 A, SAE 75W/ 90) At du har på riktig olje har veldig mye å si. Det sitter en synkroniseringsring mellom 1-2gir som skal bremse drevene slik at de får tilnærmet lik hastighet slik at muffa fål lagt inn 2 gir. Med feil type olje så påvirkes dette da synkroniseringsringen får for stor motstand av feil olje og du får den lyden. Kan jo også være slitt synkronring. De tilsettningene som det er å få for å hindre lyder ved giring hjelper på mange ganger, men er kassa slitt så er det ikke sikkert det hjelper. Men det skader ikke å prøve. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 10, 2013 har samme problemet på min golf 4 gti også,skiftet girolje uten at det hjalp,er det over -5,så orker jeg ikke og gire til 2. engang,men når jeg får kjørt litt,så er det ingen problemer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...