Anbefalte innlegg

Jeg har fått lekkasje på begge dieselrørene under bilen.

Disse ser greie ut å bytte, men prisen; 1360,- hos AutoRoyal (Har ikke fått sjekket Albjerk p.g.a. det er søndag) var rimelig stiv.

Bakerst på røren(e) øker tykkelsen rett før de skal inn i slangen som kommer fra dieseltanken, ellers hadde jeg kjøpt rør og laget de selv.

Er det noen som har en grei løsning på dette problemet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan komme med en oppdatering:

Endte med å kjøpe hos Albjerk Auto i Drammen (Audi-forhandler). De skulle ha 1.391,- for begge rørene som et sett.

Jeg ble fornøyd når jeg hentet de dagen etter og oppdaget at de var ferdig bøyde og med alle klipsene.

Hyggelig service på Albjerk, selv om man ikke kjører ny bil.

Viste seg at rørene ikke økte i tykkelse bakerst alikevel. Det var nok rusten som hadde klumpet seg litt.

Så disse er fullt mulige å lage selv hvis man gidder. Husker ikke rørtykkelsen i farten, men jeg beholdt en bit av de gamle, så kan sjekke.

Har en bil til, som sikkert trenger nye rør utover våren, da kan jeg ta noen bilder og fortelle hva jeg kjøpte inn av deler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På disse dieselbilene er det lite trykk i rørene, så det stilles ikke så høye krav til hva man skjøter dem med.

Mener å huske at jeg har brukt kobberrør i samme dimensjon som man bruker til oljefyr i hus, og skjøtet med bensinslange og slangeklemmer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har faktisk nettopp utredet samme feil på både min Audi 80 TDI og min A6 2,5 TDI.

Fikk bestilt opp kobberrør i 6mm og 8mm (kommer i 5m-pakker) på Bilxtra og bøyde til selv.

På 80en var rørene kun rustne inn til tank, så her fikk jeg koblinger fra Hydroscan så jeg koblet inn nye rør fra der de originale rørene var gode.

DSC_0271-2_zps345c5daa.jpg

DSC_0273_zps5d61c78c.jpg

På A6en så byttet jeg hele veien og koblet meg inn på originale koblinger ned fra motorrom.

DSC_0363_zps7abb9d00.jpg

DSC_0369_zps46c3537c.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.