Ulyd fra ac pumpa på min a4 Gåen magnetclutch på reimhjulet?

Anbefalte innlegg

Hei, har hatt en lyd lenge som har plaget meg lenge nå..

Når motoren står på tomgang så får jeg en klakke/ smellesyd fra ac pumpa. Har skrudd av fronten på a4'en og trodde det var viberasjons demperen som var gåen. Men det var den ikke. Kjente så på reimhjulet på ac pumpa og der kom lyden. Det er vell en magnet clutch på reimhjulet der.

Så kan jeg bare bytte reim hjulet bare så er lyden vekke og følger den clutch'en med?

Noen som har peiling?

Reg nr er hb 63808 om noen kan sjekke dette opp mot etka eller noe :)

Mvh. Eivin

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir ikke helt det sammen, men jeg har også problem med clutch på AC-kompressoren i min bil.

Her er problemet at den delen som sitter i kontakt med innmaten i kompressoren rett og slett er borte, og dermed ikke kan koble reimhjul til kompressoren (ikke så ukjent har jeg hørt, hvis bolten ikke har vært tatt ut og skrudd på plass igjen med gjengelåsing).

Sitter bolten midt i reimhjulet/clutchen skikkelig fast hos deg?

Kan være lageret til reimhjulet også, og det ser du ut som om du kan få tak i på eBay (link)

Jeg sjekket på jobb (VW-verksted/-forhandler), og der mener jeg clutchen kostet omtrent det samme som hele kompressoren gjør andre steder.

Noen som har vært borti clutch som har falt av? Er det bare selve clutchen og ny bolt jeg trenger? Passer denne?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skiftet clutchen (original, kom komplett med reimhjul og elektromagnet med ledning og kontakt), så nå er AC i orden her. Godt!

Sparte vel en drøy tusenlapp mot å kjøpe ny kompressor (uoriginal).

Sånn det så ut på Denso-kompressoren i min, så er det sannsynlig at det kan være lageret i reimhjulet som lager lyd hos deg.

Er lyden der med clutchen inn- og/eller utkoblet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.