#1 Skrevet Februar 11, 2013 (endret) tips til bra clutchKIT og enkeltmassehjul skal ikke være noe dragbil. kun vanlig gatebil som blir kjørt mer eller mindre normalt med. men greit med noe skikkelig. 280hk.. 370-400NM?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 5, 2013 ingen forslag?? clutchmasters fx100 trykkplate er det grei sak? og hvilken lamell og svinghjul? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 13, 2013 jaja, trykkplate er på vei!! men trenger jeg bytte svinghjul?? og hvilken lammel bør jeg velge? lite respons her 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 13, 2013 Sålenge trykkplata er sterk nok så holder vanlig organisk lamell med til ca 400-450nm Jeg kjører fx400 trykkplate og organisk lamell. Dobbeltmassesvinghjulet er heelt i grenseland på 370nm, tror ikke det klarer å holde skikkelig på kreftene. Du må nok til med et enkeltmassehjul. Og da må du ha en annen lamell (som er beregnet på enkeltmasse) da splines`a har en annen offset 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 13, 2013 Ecs tuning sitt ra4 kit er flott, holder 400++ NM og har så godt som OEM feel på pedal. Her kan du oppgradere med rs4 trykkplate senere om du skal lengre opp i ytelse :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 13, 2013 Sålenge trykkplata er sterk nok så holder vanlig organisk lamell med til ca 400-450nmJeg kjører fx400 trykkplate og organisk lamell. Dobbeltmassesvinghjulet er heelt i grenseland på 370nm, tror ikke det klarer å holde skikkelig på kreftene. Du må nok til med et enkeltmassehjul. Og da må du ha en annen lamell (som er beregnet på enkeltmasse) da splines`a har en annen offset Ecs tuning sitt ra4 kit er flott, holder 400++ NM og har så godt som OEM feel på pedal. Her kan du oppgradere med rs4 trykkplate senere om du skal lengre opp i ytelse :-) ser dem selger et sett ja med "enkeltmassehjul?? jeg har jo allerede en trykkplate som er på vei så det er lager,lamell og svinghjul som er av interesse nå.. somsagt er det fx100 som er på vei til meg nå!. blir nok ikke over 300hk med det første og etter snakk med ingve her på forumet så er det 280 som er målet så håper på noe rundt der=) håper rådene holder någenlunde?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 16, 2013 hvilken lammel bør jeg velge? tenker å bytte til enkeltmassehjul! siden den vibrerer på trykk nå så regner jeg med at svinghjulet er litt slitt så må byttes alikevel! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 17, 2013 Sålenge trykkplata er sterk nok så holder vanlig organisk lamell med til ca 400-450nmJeg kjører fx400 trykkplate og organisk lamell. Dobbeltmassesvinghjulet er heelt i grenseland på 370nm, tror ikke det klarer å holde skikkelig på kreftene. Du må nok til med et enkeltmassehjul. Og da må du ha en annen lamell (som er beregnet på enkeltmasse) da splines`a har en annen offset Man får tak i organisk lamell som holder til 1100nm, jeg kjører med Sachs som holder til 750nm. Ikke noe problem. Jeg ville ha kjøpt en Sachs clutch, det tåler det meste og koster ikke mer en andre clutcher. Nesten like myk som org. Jeg kjøpte komplett klutsj av Jonus for 6000,- men du trenger ikke så dyr siden du ikke har veldig høy effekt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 17, 2013 Man får tak i organisk lamell som holder til 1100nm, jeg kjører med Sachs som holder til 750nm. Ikke noe problem.Jeg ville ha kjøpt en Sachs clutch, det tåler det meste og koster ikke mer en andre clutcher. Nesten like myk som org. Jeg kjøpte komplett klutsj av Jonus for 6000,- men du trenger ikke så dyr siden du ikke har veldig høy effekt. hei, takk for svar! da får jeg kjøpe en sachs lamell og utløserlager så blir det kompl siden trykkplate allerede er ordna. forslag til nettside? har ikke møller i nærheten..så får evt handle på nett eller evt mekonomen her jeg bor! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...