#1 Skrevet Februar 12, 2013 Hei Har et problem med at noe stjeler strøm, noen ganger er batteriet flatt etter en dag, andre ganger kan det gå ei uke / fjorten dager.. Er det noen som kan liste opp noen vanlige feil jeg kan begynne å sjekke ? f.eks utsatte jordingsteder ? på forhånd takk mvh Even 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 12, 2013 Strøm har jo blitt veldig dyrt, så vanlig med tyveri. Jeg ville anbefalt deg å sette den inn i en låst garasje Fra spøk til alvor, jeg tror ikke det er noe vanlige feil med s2. Problemet kommer stort sett av at noen har koblet stereo, alarmer o.l. Har du hatt problemer med sikringer o.l? Jeg ville prøvd å måle belastning på batteriet mens du samtidig dro ut en og en sikring for å se om det er noe utslag. Da får du iallefall en viss pekepinn på hvor den kan ta veien. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 12, 2013 Du kan vell nappe ut en og en sikring og putte multimeteret imellom? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 12, 2013 Strøm har jo blitt veldig dyrt, så vanlig med tyveri. Jeg ville anbefalt deg å sette den inn i en låst garasje Fra spøk til alvor, jeg tror ikke det er noe vanlige feil med s2. Problemet kommer stort sett av at noen har koblet stereo, alarmer o.l. Har du hatt problemer med sikringer o.l? Jeg ville prøvd å måle belastning på batteriet mens du samtidig dro ut en og en sikring for å se om det er noe utslag. Da får du iallefall en viss pekepinn på hvor den kan ta veien. HAHA Har ikke hatt noen problemer med sikringer nei.,.. Sentrallåspumpa har gått to ganger, så kan være noe fishy der.. hmm Tar ikke det veeldig laang tid ? hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 13, 2013 Bruk et multimeter og sett det på DC å skru av plusspolen. Sett så pinnene på multimeteret mellom plussklemma og batteriet plusspol (slutt kretsen med multimeteret som bro). Om du har noe mer en 50 mA (mener jeg å huske) så har du noe som trekker mer en normalt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 13, 2013 Åjo, vask av søle og møkk på batteriet. Ofte kan det være nok til at det fører spenning. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 14, 2013 tusen takk skal sjekke det opp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...