glassfiber karosseri deler

Anbefalte innlegg

Hvem driver med dette nå? Kunne tenkt meg litt deler til min typ 89 coupe. Skjermer, panser fangere og dører er interesangt. Kansje mere. Finnes vel ikke mye brukt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er det bare og velge og vrake mellom glassfiber,karbon eller kevlar:)

http://www.yourvismawebsite.com/a-composite-motor-ab/webshop/audi/s2

 

Takker :)

Fant alt utenom bakfanger

Eneste bakfangeren jeg fant var wide body, og jeg skal ha vanlig.... så jeg har sendt de en mail, skulle jo gjerne visst hvor mye vekt det er å hente på panser og skjermer, har spurt om det også. Kansje noen andre her vet?

 

Jeg tenkte å gå for kun glassfiber siden det skal lakkes....

 

Hva med dørene de har? er de solide nok til at de tåler vindusramma eller må en bygge noe i lexan?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ACM har vel bare wide body og abt deler :)

panser veier vel 5kg+ og skjerm 1.5kg+ ca :)

spørs hva du skal bruke bilen til egentlig da, lexan veier jo mindre :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen er en ren banebil, å målet er å få den lettest mulig uten å gå helt av skaftet, coupeen veier vel 1400 i vognkort, så er det bort med alt som kan fjærnes og inn med bur osv. håper på å komme under 1200 kilo eller lettere

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ACM har vel bare wide body og abt deler :)

panser veier vel 5kg+ og skjerm 1.5kg+ ca :)

spørs hva du skal bruke bilen til egentlig da, lexan veier jo mindre :)

 

Hva er ABT deler? jeg så det sto på nettsidan ja men det sa meg ikke noe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ABT er et firma som bygde breddekit på en s2 coupe :) svenskene har vel kopiert detta kitet :) er bredere skjermer, som du ser på bildene:)

 

skal du ha ren banebil, ville jeg gått for lexan ruter :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sparer ikke mange kg på framskjermer ivertfall, de er jo ganske så lette i utgangspungtet. når det gjelder plast ruter på coupe dørene syntes jeg det stort sett ser ut som er kasta sammen, ettersom det ikke er vindusramme på døra vill jo rutene "blåse" ut i hastighet, med mindre det blir laget en ramme løsning... sideruter bak derimot blir jo bedre, og evnt bakluka er ganske så tung orginalt så der er det mye å spare.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som panser og bakluke er smartest å gå for da, med leksan i sideruter og kansje bakluke

 

Men tipper jeg ikke får lettet den nok med dette jeg må under 1200 kilo, hva mer kan jeg gjøre ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.