#1 Skrevet Februar 14, 2013 Har byttet til en 034 motorsport mapsensor i en aan styreenhet, men får hverken kontakt med hjerne eller start på bilen etterpå. Er det noen måter å finne ut om noe annet er galt evnt sjekke mapsensor? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 22, 2013 Forsøke å ta bort map-sensoren helt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 22, 2013 Skal en få kontakt med hjerne og evnt start uten mapsensor? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 22, 2013 du vil få feilmelding, men bilen vil starte og du skal få kontakt med hjernen. Skjønner ikke hvordan bytte av map-sensor skal gjøre noe, annet enn hvis det har oppstått en kortslutning som drar spenningen til hjernen ned så den ikke fungerer. Det er det siste du har gjort og den fungerte før, ville ihvertfall forsøkt gjøre om modifikasjonen og prøve på nytt. Starter den da så er det noe med koblingen/loddingen eller map-sensoren selv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 23, 2013 Da har jeg prøvd å koble av ledningene på mapsensoren og fortsatt ingen kontakt eller start av bil. Det enseste som står igjen i hjernen nå er "soceten" (kontakta til mapsensoren. Er det da mest sansynlig en kortsluting som har skjedd en plass når mapsensoren ble loddet inn? Bilen startet og gikk til jeg parkerte den og tok da ut direkte hjernen og leverte den til lodding. 2 timer senere startet ikke bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 23, 2013 Brukte du jordingslenke når du fiklet med hjernen? Hvis ikke kan du søke litt på ESD (electrostatic discharge) andre muligheter er at du har loddet kortsutning på 5v signalet til sensoren og at forøhyet strømtrekk kan ha ødelagt en eller flere andre komponenter på kretskortet. Det skal også finnes en sikring i nærheten av ecu, som kan ha røket, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 23, 2013 (endret) Du kan sjekke #18 som skal være konstant +12V og #27 for +12V med tenningen på for å evt. utelukke sikring Dette er da kontakten på bildet som ikke er tilkoblet hjernen. Geir tar opp noe viktig der med ESD, Lukter det noe av hjernen da? Svidde komponenter lukter ganske distinktivt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 23, 2013 Lå på antistatisk matte, men hadde ikke noe jordingslenke. Lukter ikke noe spesielt brent vil jeg si nei! Får sjekke sikring og spenning inn på hjernen så får vi se! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 28, 2013 Da har jeg endelig fått tid til å sett litt mer på dette. Manger 12v tenningsstrøm på klemmenr 27, så kan være en sikring eller noe som har kortslutta. Men sjekka alt av sikringer jeg fant. (alle i sikringsboks og 4 løse som skal stå i fremkant av sikringsboks så vidt jeg vet) Ellers fant jeg ikke noe spesielt. Kan det være tenningslåsbryteren som ikke er helt bra? La merke til at lyse til feks batterilampa og styrestrøm til div ikke skudde seg av når jeg tok ut nøkkelen en annen dag her. Men dette ble borte når jeg tok av og på ene polen på batteriet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 28, 2013 Ligger og en 5a sikring rett over ecu i plastkassa. Dette på S4/S6. Vet ikke om denne er på andre biler. Den er til spenningsforsyning til ecu! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 28, 2013 Har nå fått 12v på nr19 og på nr.27 med tenning på, men den starter fortsatt ikke! Da kan det vel se mørt ut for hjernen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 28, 2013 Ingen i nærheten som har en 20vt motor som du kan få prøve hjernen din i? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 28, 2013 Har nå fått 12v på nr19 og på nr.27 med tenning på, men den starter fortsatt ikke! Da kan det vel se mørt ut for hjernen? Hva var det som gjorde at du ikke fikk strøm til ECU? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 28, 2013 Skal se om jeg får lånt meg en hjerne for å prøve. Ang strøm til ECU så var det enten at jeg telte pinner fra feil side på kontakta, eller en sammenheng med en løs kontakt på baksiden av tenningsbryteren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 28, 2013 Grei sjekkliste hvis det ikke funker med en annen ecu: http://www.s2central.net/motronic_04_fuses_ABY.html 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...