Clutch bytte Passat 3bg 1.9TDI

Anbefalte innlegg

Heisann, håper det er noen her inne som kan ha noen svar til meg ang bytte av clutch på min passat 3bg 1.9 TDI 2001 mod!!? :)

Jeg merker at det er på tide å bytte clutch no, når bilen begynne å spole seg opp på turtallet på 5 og 4 gir, men hvile deler må jeg bytte. Og er dette en jobb jeg kan gjøre selv, eller er det best og sende den på verksted(har ikke skrudd mye tidligere)? evt pris på å få det fikset?

Også lurte jeg på om det kunne ha noe for seg å kjøpe en clutch som tåler litt mer, med tanke på at jeg har tenkt å chippe bilen til sommeren(har 131hk org)

Takk på forhånd :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan fint kjøre original clutch selv om du chipper. Aldri hatt noen problemer med det på noen av 130hk 1.9tdi bilene jeg har hatt. :)

Den jeg har nå er gått 254000km på samme clutch og den har vært chippet de siste 20 000km.

skal du først bytte bør du bare ta alt. Lamell, trykkplate, svinghjul og utløserlager. Så slipper du å åpne det igjen. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

en ca pris på å få dette gjort? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan sikkert få komplett sett med alt til rundt 6-7000kr og så kommer jobb utenom. Vanskelig å si hva det koster å skifte da det er mye forskjellige priser ute å går. Ta en ringerunde å hør til de nærmeste verksteder. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom du vil ha det gjort billig, leitar du opp delenr på nettet, og kjøper eit Sachs-kit på ebay til ca 4000,-, og bytter det sjølv.

Det er ikkje ein spesielt vanskeleg jobb, men det går fort ei helg på det. Om du vil gjere det sjølv, kjøp ei Haynes-bok og studer litt på førehand. Alt av verktøy du måtte trenge, får du kjøpt billig på Biltema.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.