#1 Skrevet Februar 15, 2013 Hei. Har handlet en bil som trenger litt småfiks og sliter med at bensinpumpen ikke aktiveres når tenningen slås på, mn motoren drar rundt når jeg prøver å starte. Når jeg aktiverer releet (er byttet) selv så får jeg start uten problem. Legger ved alle feilkodene og ser at de fleste har samme feil " open or short to ground", men er også en crash sensor aktiv og disse hindrer bensinpumpen i å aktiveres. Hva kan være årsaken her tror dere? Feilkodene; 17833 - EVAP Purge Valve (N80) P1425 - 35-00 - Short to Ground 17525 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating Circuit: B1 S2 P1117 - 35-00 - Short to Ground 17843 - Secondary Air Pump Relay (J299) P1435 - 35-00 - Short to Ground 17829 - Secondary Air Injection Solenoid Valve (N112) P1421 - 35-00 - Short to Ground 17697 - Boost Pressure Control Valve (N249) P1289 - 35-00 - Short to Ground 17908 - Fuel Pump Relay (J17) P1500 - 35-00 - Electrical Malfunction 18010 - Power Supply Terminal 30 P1602 - 35-10 - Voltage too Low - Intermittent 17142 - Shift Solenoid 2 (N89) P0758 - 35-10 - Circuit Failure - Intermittent 17137 - Shift Solenoid 1 (N88) P0753 - 35-10 - Circuit Failure - Intermittent 00792 - A/C Pressure Switch (F129) 31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent 01366 - Opened Due to Crash Signal 35-00 - - 00956 - Key 2 09-10 - Adaptation Limit Surpassed - Intermittent 01560 - Passenger Door 60-00 - Won't Safe 01561 - Left Rear Door 60-00 - Won't Safe 01562 - Right Rear Door 60-00 - Won't Safe 01559 - Drivers Door 61-00 - Won't De-Safe -------------------------------------------------- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 15, 2013 1.8T? 17833 - EVAP Purge Valve (N80) P1425 - 35-00 - Short to Ground 17525 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating Circuit: B1 S2 P1117 - 35-00 - Short to Ground 17697 - Boost Pressure Control Valve (N249) P1289 - 35-00 - Short to Ground 18010 - Power Supply Terminal 30 P1602 - 35-10 - Voltage too Low - Intermittent jeg hadde alle disse feilene når jeg hadde en kortslutning på ledningen til n75, var en sikkring som hadde gått, men min gikk da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 16, 2013 Får ta å sjekke opp litt jordfeil når jeg får bilen tenker jeg. Tipper nok at det er det som et årsaken til at den ikke vil aktivere releet. Men kan jo kanskje være tenningslåsen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 17, 2013 Hva tror dere om at jeg tar å fikser releet slik at bensinpumpen starter og går hele tiden? Dette er kun for å kunne frakte bilen hjem, og siden det er automat kan jeg ikke taue den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 17, 2013 Hva tror dere om at jeg tar å fikser releet slik at bensinpumpen starter og går hele tiden? Dette er kun for å kunne frakte bilen hjem, og siden det er automat kan jeg ikke taue den. Det går fint, jeg har flere ganger bare laget meg en ledningsstump med kabelsko i hver ende når bensinpumpereelet har streika. Bare husk å ta den ut når du stopper, har også flere ganger kommet ut til strømtom bil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 17, 2013 Flotte greier hehe ja skal huske å ta det ut igjen, men blir releet varmt? Tenkte å legge en plastbit mellom relelokket og selve kontakten. Teiper lokket fast slik at kontakten holdes aktivert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 17, 2013 Da har jeg fått frakta bilen hjem og nå har jeg ingen feilkoder forutenom noe på dørene. Men er det noen som vet hvor i tenningslåsen signalet til releet kommer fra? Og hvilke. Inngang på releet er det signalet kommer inn på? Dersom noen har et koblingsskjema over dette hadde det vært fint om jeg kunne fått det. Motorkode er ANB. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...