#1 Skrevet Mai 9, 2005 Idag tidlig når jeg skulle på jobb kjører jeg bilen min. Plutselig hører jeg en tsjtt tsjtt tsjtt lyd fra venstre hjul. Jeg stanser for å se hva som har skjedd, og der henger det ut 40 cm av en del av korden på innsiden av dekket. Etter jobb når jeg kommer hjem skruer jeg av hjulet og ser at nedkant av fjærbeinet er blankpolert og hele innsiden av dekket er blankslitt.... Felgene er av typen 17" OZ Saturn + og jeg har 235/40 dekk. Kan det vere spissingen min som er FULLSTENDIG RIV RUSK!? Har jo kjørt på disse felgene siden i fjor høst med like brede vinterdekk på. Har da ikke merket annet enn at de ble skjevt slitte på innsiden og jeg har planer om å ta en firhjulstillignskontroll i NÆRESTE fremtid. Noen tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 9, 2005 Nedre del av fjærbeinet har ikke løsnet vel, slik at camber vinkelen har blitt helt gal? Siden en del av fjærbeinet er polert tenker jeg på.. Går sikkert ann å se det på fjærbeinet om det har flyttet på seg.. Mvh Geir 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 9, 2005 Bilen min har hatt et anfall med slik slitasje som du, men ikke fult så drøyt Viste seg å være feil med castor- og camberinstillinger og noen foringer som måtte byttes. Firehjulskontroll er og en fin ting. Ble en dyr affære Er det så lurt å kjøre hjem uten å bytte til reservedekk hvis korden henger på geip ut av dekket? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 9, 2005 Sjekket om nedre fjærskål har rustet løs eller noe slikt ?? Hørtes rart ut i og med at fjærbeinet var polert.......vet at enkelte biler har vært plaget med nedre fjærskål som har rustet så mye at den har løsnet,tenker ikke VAG-biler her altså 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 9, 2005 Det er ikke slakk i hjullageret da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 9, 2005 jeg har ikke undersøkt noe etter rust.. la om til 225/45 istedet for 235/40, jeg målte 2 cm i forskjell på omkretsen. Er det skadelig å kjøre med? Hjul lagrene er nye. Har bytta foringene på caster staget nylig. Hadde vel merket drastisk på kjøringen hvis ene fjæra fremme var løs?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 22, 2005 Mest sannsynlig var det korden som hadde "polert" fjærbeinet. Utrolig heldig at jeg ikke hadde punktert før. Skjelden jeg kjører bil uten å ha høy musikk, er ikke så godt å legge merke til lyder da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...