Anbefalte innlegg

Hadde ut speedometeret for å skifte til s6+ front med krom-ringer. Men etter montering har eg hadt litt tull med startsperra.

Nokon som veit kva kontakt bak på speedometeret som går til den? Bil starta og alt, men etter ein tur til bydn så ville den ikkje starte igjenn, og etter 17 forsøk starta den. Samme problem den neste gongen eg skulle starte, og så forsvant problemet igjenn.

Kjekt og ta det før eg står ein eller anna plass uti gokk i regnet, den gongen då den ikkje vil i gang igjenn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På C4 ligger det en mottaker ring rundt tenningslåsen, den har noen veldig tynne ledninger inn, og disse blir lett brudd i, eller dårlig kontakt.

Helt vanlig feil på disse bilene.

På min A6 var det nøkkelen som sluttet å kommunisere med bilen, så batteribytte i nøkkelen, samt sletting av feilkode med VCDS var nok, men mange må inn og lodde på kontaktene på rattstammen. (se link)

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=15397

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeps, var det eg tenkte på og, men sida problemet kom så nært opp under speedometer modifisering regna eg med at det var kobling på speedometer som kunne vere dårlig. Tenningslåsen var eg ikkje nær under de/montering

Fant løsning etter mykje lesing :)

Klipp og lim fra anna tråd(er):

På -96 A6'en går startsperre-forbindelsen omtrent som følger (korrigér meg hvis jeg tar feil):

Tenningslås - startsperrekontroller - instumentpanel - connection station 2 - motorstyringsenhet

På min S6 C4 var det ingen slik plugg i låsen (-97 lås), men da jeg fulgte ledningen opp til en boks bak speedoen, denne hadde en 12-pins plugg med samme type pinneproblematikk som lot seg lodde bort. Så kun ut med speedo og ikke ratt på denne.

Dersom det er likt som på min, så er det ikke connector ved nøkkelen. Men dersom du følger den sorte ledningen opp bak speedo ender du opp i en boks med 12-pin connector. Det var denne jeg loddet for å løse problemet på min 95 S6. Mulig du må ut med speedo for å se boksen ledningen ender opp i.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.