Takstativ til A6 2004 stv. m/rails til Skiguard 850

Anbefalte innlegg

Hei alle

Jeg har en A6 2004 stasjonsvogn med rails og skulle gjerne kjøpt meg en skiboks. Jeg kommer til å kjøpe skiboks brukt og må derfor sørge for å finne ut av riktig takstativ og montering selv. Så kan jeg legge til at min generelle bilkyndighet er veldig liten..

Jeg har sett meg ut en Skiguard 850 som passer best til mitt behov. De bygger jo veldig lavt, så jeg er usikker på hvilket takstativ jeg bør gå for. Jeg ønsker å ha alt bygget så lavt som mulig.

Vil for eksempel disse passe til min bil og til en Skigard 850, eller vil da skiboksen komme for lavt? http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=39400007&kwUnica=audi

Railsa er jo ganske høye fra før, og skal jeg da ha stativ som ikke ligger mellom railsene, men bygger høyere vil jo skiboksen bli veldig høy.. Eller?

Uansett tenkte jeg å kjøpe en boks som dette, men der ser railsa ut til å gå i ett med bilen, mye lavere enn mine gjør, og stativet som følger med vil da kanskje ikke passe? http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=39900930

Er det slik at alle 850'er vil passe til bilen min, eller er det variasjoner der også? Altså, kan jeg kjøpe hvilkensomhelst skiboks så og si, og så er det bare å finne et stativ som passer?

Er takknemlig for helt konkrete tips til stativ som passer :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker Calix stativ på Passaten min, sammen med Packline FX-S boks så er det ca 1 cm klaring mellom boks og tak.

Boksene har somregel hull "tilpasset" til den bilen den er kjøpt til, men det passer somregel fint omhverandre :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Har en sort spesialtilpasset til a6 / allroad 4B skiguard 850 i glassfiber til salgs. Denne ligger så lavt taket som overhodet mulig uten å ta i. Har hatt boksen i ett år ( lå på møller i 3-4 år i orginalforpakning før det.

Leita lenge før jeg fant den "perfekte" kombinasjon av bøyler og takboks. Det som gjør det litt vanskelig er at bøylene er gått ut av produksjon ( de som gjør at boksen ligger nærmest taket ). Disse følger selvfølgelig med.

Lås på både bøyler og boks

Grunn for salg er at den ikke passer den nye bilen min... Dette er nok grommeste skiboks som finnes til disse bilene. Bøylene går gjennom selve skibokseb for laveste mulige montering. Må ikke forveksles med plastikkbokser som skrangler. Godkjent for 160km/t.

Selges kr. 5000. Befinner seg i stavanger-området... Ta kontakt på pm om interessant. Gjelder selvfølgelig også andre enn trådstarter...;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har sett meg ut en Skiguard 850 som passer best til mitt behov. De bygger jo veldig lavt, så jeg er usikker på hvilket takstativ jeg bør gå for. Jeg ønsker å ha alt bygget så lavt som mulig.

Er det slik at alle 850'er vil passe til bilen min, eller er det variasjoner der også? Altså, kan jeg kjøpe hvilkensomhelst skiboks så og si, og så er det bare å finne et stativ som passer?

Husker ikke modellnr. Men det er Thule bøyler. Dette kan du ringe skiguard å spørre om. Så sier dem modellen men de er utgått så du må ha noen andre som ikke bygger boksen like lavt.

Boksene er spesialtilpasset bilen og man må derfor kjøpe er ombyggingssett hvis man skal bytte bil som koster ca. 1000kr. Men den nye bilen må passe samme boksen, noe ikke min nye bil gjør.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husker ikke modellnr. Men det er Thule bøyler. Dette kan du ringe skiguard å spørre om. Så sier dem modellen men de er utgått så du må ha noen andre som ikke bygger boksen like lavt.

Boksene er spesialtilpasset bilen og man må derfor kjøpe er ombyggingssett hvis man skal bytte bil som koster ca. 1000kr. Men den nye bilen må passe samme boksen, noe ikke min nye bil gjør.

Ok, så hvis jeg forstår deg riktig kan jeg kjøpe boksen og bøyler/stativ, men vil fortsatt trenge et ombyggingssett for å få den montert på bilen min?

Angående kjøp er jeg litt usikker siden jeg bor i Oslo og det er vel ikke billig å få fraktet en takboks hit.. Dessuten ser det jo ut til at jeg kan få Skiguard 850-bokser til 3-4000, og jeg har blitt fortalt nå at jeg kan kjøpe et sett med Thule 757 og 761 (fotsett og stang) som skal passe (dette får man for 1000,- totalt)..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det Thulekitet du refererer til bygger forholdsvis høyt.

Om du vil så kan du ta deg en tur til Ås ikveld hvor jeg har verksted og prøve boksen min på om det er ønskelig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du kjøper min så passer den rett på bilen med bøylene som ikke finnes i salg mer. Siden denne er spesial til a6 4b

Dersom du finner en annen boks som er tilpasset en annen bil men heter 850 må du sannsynligvis kjøpe ombyggingssett til den, ca. 1000kr pluss talbøyler. Men da vil du ikke få den like nært taket.

Snakket med skiguard nå. Thule 410 heter bøylene som ikke er i produksjon lenger.

Vet ikke hvor du bor, men en skiboks bør jo fraktes på taket av bilen, ellers ville jeg vært skeptisk til at den så like fin ut når den kom "hjem"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Thule 410 var universalkit til omtrent alle biler med takrails :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemingsbilde av både bil og boks til salgs:)

bilde.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du kjøper min så passer den rett på bilen med bøylene som ikke finnes i salg mer. Siden denne er spesial til a6 4b

Dersom du finner en annen boks som er tilpasset en annen bil men heter 850 må du sannsynligvis kjøpe ombyggingssett til den, ca. 1000kr pluss talbøyler. Men da vil du ikke få den like nært taket.

Snakket med skiguard nå. Thule 410 heter bøylene som ikke er i produksjon lenger.

Vet ikke hvor du bor, men en skiboks bør jo fraktes på taket av bilen, ellers ville jeg vært skeptisk til at den så like fin ut når den kom "hjem"

Skjønner!

Jeg bor i Oslo, så tur/retur Stavanger blir kanskje i overkant når jeg har tilgang til bruktmarkedet på hele Østlandet.. Så lenge ikke du har tenkt deg en tur til Oslo i nærmeste fremtid da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Thule 410 var universalkit til omtrent alle biler med takrails :)

Takk for tilbudet! Jeg har egentlig ikke vurdert andre bokser enn Skiguard siden jeg liker designet veldig godt. Er denne like lav og "lekker" som Skiguard sine?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner!

Jeg bor i Oslo, så tur/retur Stavanger blir kanskje i overkant når jeg har tilgang til bruktmarkedet på hele Østlandet.. Så lenge ikke du har tenkt deg en tur til Oslo i nærmeste fremtid da?

Ikke med den "gamle" bilen. Må i tilfelle være at du tar flyet og kjøper både boks og bil;) hehe

Får ikke boksen på den nye bilen, hadde det gått så hadde jeg beholdt boksen.

Det er uten tvil den grommeste boksen på disse bilene. Ligger stabilt og godt på taket. Ingen skranglig, ingen blafring. Hadde denne på tysklandsferie i sommer og jeg følte ikke at boksen led noe av det... Ville ikke vurdert plastikkboks igjen etter å ha hatt glassfiberboks.

Eneste negative er jo selvfølgelig at de er tyngre enn plastikk og at de er lakkerte så man må værne om boksen som man gjør med bilen.

Men dersom du finner en boks på østlandet som passer så kan det jo være du får tak i thule 410 på ebay?

Det er fysisk umulig å ha boksen nærmere taket enn det jeg har, men den har aldri tatt i, selv om det er nært.

Men om du finner ut at du vil ta en stavanger-tur kan du jo kjøre "indre veien". Fantastisk med Quattro. Har kjørt mye her siden jeg studerte og jobbet i oslo før. Tar ca. 7,5 time hver vei, ca. 48 mil. Klarer fint det på en lørdag eller søndag dersom du har en kompis med på turen som kan avlaste på kjedelige strekk... hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er mine erfaringer med tilpasning av Skiguard 850 til ny bil, i tilfelle du kjøper en 850 og tilpasning av boks og stativ blir nødvendig.

http://forum.vacn.no/showthread.php?251377-Tiguan-takstativ-og-Skiguard-850

Priser for ombygging: http://www.skiguard.no/index.php?pageID=113&openLevel=6

Har du en boks på hånden og ringer Skiguard så vil jeg tro at de kan fortelle deg nøyaktig hva som trengs av bærere og evt nye deksler. Før du handler boks.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Packline FX er det jeg har, jeg hadde også Skiguard 850, men solgte den da jeg likte Packline boksen bedre :)

http://www.wgbilutstyr.no/packline-takbokser/packline-fx

Calix takstativet jeg har er yttligere lavere enn Thule 410 og ikke minst så ser det mye bedre ut.

Men da må du nok ha en annen boks enn skiguard 850, for den kan faktisk ikke være lavere uten å ta i taket...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var det ikke så rett frem som jeg trodde å kjøpe takboks brukt nei.. Jeg må altså finne en som har stått på en A6 med samme karosseri, eventuelt kan jeg kjøpe hvilkensomhelst og kjøpe ombyggingssett.

Og så har jeg ennå ikke helt funnet ut hvilket takstativ jeg bør gå for. Thule 757/761 passer, men er høyt. Thule 410 passer også, men ikke i produksjon lengre, så da må jeg finne det i bruktmarkedet. Og så foreslår Calix, som Tore her mener blir for lavt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge boksen heter 850 og har bøylene gjennom boksen skal den kunne ombygges. 850-T boksen er mer buet og denne skulle jeg hatt til den nye bilen. Den passer ikke på 4B karosseriet.

Hadde bøylene vært lavere enn de eg har hadde boksen garantert tatt i. På det smaleste er det maks 0,5 cm fra boks til tak... Har dessverre ikke bilder av dette. Men lavere montering er ikke fysisk mulig.

Det finnes også en 850-S boks. Denne har ikke tunneller til bøylene og vil ikke kunne monteres like lavt og stilig, men dette er en universalboks

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.