#1 Skrevet Februar 18, 2013 Hei! Motorlampa begynte å lyse en dag i forrige uke på min golf IV, og hørte tydelig at den gikk på 3 sylindre innimellom. Tok en Diagnose, og hadde misfire detected på sylinder 3. byttet coil og plugger, og bilen starta og gikk fint etter dette. men nå har bilen stått siden fredag, og får opp samme feilmelding igjen. hører bilen sliter, og sviver av og til bare på tre sylindre. Hva er neste jeg bør sjekke? Gjelder 2001mod golf IV 1,6 motorkode AZD 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 18, 2013 sjekk at ikke det er ytterligere en coil som er gått, kanskje? opplevde at 2 coiler røyk med få kilometers mellomrom, og bytta da resten også - coiler er forbruksvare i perioder! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 18, 2013 Som Thomas sier, kan det godt hende det er en coil til som er gåen. Vært ute for dette jeg også. Kjørte en diagnose på en mk4 og fikk opp en gåen coil. Ga beskjed til eieren at han kunne like greit kjøpe 2 stk og ha en i reserve. Den fikk han bruk for innen noen få dager. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 18, 2013 Les feil code eller innsprøyting dyser? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 18, 2013 Eg ville sakt tenningsmodul. Den var gåen hos min og sveiv av og på, på 3 og 4 sylindre. Byttet både coil og dyse uten hell..Koster vel en rett over 2k for tennings modulen hos vw med rabatt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 18, 2013 Feilkoden er denne: 16687 - Cylinder 3 P0303 - 35-10 - Misfire Detected - Intermittent Jeg kjøpte Coil på biltema i forrige uke da feilen kom første gangen, men denne ramla fra hverandre i dag da jeg tok den ut, så jeg tok coil fra nr 2 over i nr 3, og satte den orginale i nr 2. så biltema sin går i retur. om den fremdeles feiler på 3 så skal jeg sjekke tenningsmodul. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 18, 2013 Feilkoden er denne: 16687 - Cylinder 3 P0303 - 35-10 - Misfire Detected - Intermittent Jeg kjøpte Coil på biltema i forrige uke da feilen kom første gangen, men denne ramla fra hverandre i dag da jeg tok den ut, så jeg tok coil fra nr 2 over i nr 3, og satte den orginale i nr 2. så biltema sin går i retur. om den fremdeles feiler på 3 så skal jeg sjekke tenningsmodul. hehe. Måkje kjøpe biltema:P det er feilteama spesial:) Men prøv det og vist feilen ligger på 2 en nå så kjøp en tilsvarende org som f.eks mekonomen eller bilxtra har.. Eller låne fra noen om du kjenner eller knogsen eller noe som du kan få litt billigere for å teste:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 18, 2013 Sjekka at plugga er i orden hender de ryker ved ustabil coil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 18, 2013 Jeg fikk dette på 2,7T når tysk audiverksted hadde montert gamle innsugspakninger på motoren min + glemt å sette på / feste enkelte vacuumslanger... Det kan jo være vakuumlekkasje et sted. Sjekkes med startgass som sprutes strategiske plasser på tomgang. Dersom turtall øker er det i nærheten lekkasjen er... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 20, 2013 Jeg hadde samme problemet på Poloen. Skiftet plugger, ledninger og coiler. Uten at det hjalp. Jeg fikk for med at innsprøytningen var full av dritt. Jeg skiftet bensinfilter. Det hadde aldri vært skiftet før. Det hadde gått 180.000 km. Altså doble levetida. Bilen ble ikke bedre. Ikke med en gang. Men så ble den gradvis litt bedre. Den ble stadig bedre. Og nå er den bra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...