Fukt i bagasjerommet, finner ingen lekkasje?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har i det siste merket at det den nederste og nederste til høyre delen av plata over reservehjulsbrønnen har vært litt fuktig (3 på bilde). Tenkte at jeg skulle prøve å finne ut om det var en lekkasje noen plass. Av med all interiøret og sjekke om det var noen spesielle fuktige plasser. Til min store overraskelse så var hele den lille "hullet" (1 på bilde) full av vann eller en litt orange væske? Prøvde å smake på det, men klarte ikke å si om det var vann eller noen annet (smakte litt som vann hvertfall :-P). Også venstresiden der med selen (2 på bilde) på innsiden av interiøret der var det pittelitt fuktig, men ikke noe iforhold til den dammen. Har hatt av interiøret siden lørdag og spylt som faen på bilen uten å ha funnet noe. Bilen har også stått ute i regn uten at det hjelper meg....: bh : Ser at det er en del dugg på innsiden av rutene, men kan umulig lage slik en stor dam? På fredag før jeg tok bort interiøret så hadde jeg en vifteovn nede i hjulbrønnen over natten. Bilen er en A6 2000 c5 avant.

Kan det ha noe med at det har vært litt fuktig i bilen fra før? Den vellkjente trakten framme i torpedoveggen tettet seg i sommer og da rant det noe jævlig med vann på høyre gulv side av bilen. Fikk åpnet denne, men kan vær jeg ikke var alt for nøye med å tørke igjen?

lekkasje.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har noen tips? Blir litt surt å sette alt sammen igang, for å finne ut at det fortsatt lekker og alt må av :-/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanksje få en kompis til å gå systematisk over bakenden på bilen med en høytrykkspyler...Får litt mer trykk da, og du kan jo ligge å slappe av inni baki^^

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vann kommer ofte inn ved det høye bremselyset på bakluken, og rundt refleks platen på luken. Om det er fuktig i bunn av luken, kan det være en av de to. Hvorfor det er fuktig på 2 er ikke godt å si. Kommer det inn ved railsen og går langs C stolpen? Klarer du å løsne på taktrekket?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ikke bruke høyttrykk når man leter etter vannlekkasjer, da bare vrenger å åpner du pakningene slik at de slipper inn litt vann. Det regner ikke med 100 bar trykk.

Bruk hageslange, bare et veldig godt tips

Kanksje få en kompis til å gå systematisk over bakenden på bilen med en høytrykkspyler...Får litt mer trykk da, og du kan jo ligge å slappe av inni baki^^

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har skrudd av litt til slik at jeg kan titte under med taket. Ser nå at det er fuktig helt fram i taket? (!) Hvor kan vannet komme inn da? Spylte en del på bla antennen og det kom ikke noe mere vann inn da :-/ Kan det rett og slett hende at vannet kommer inn framme ved frontruten?

Edit: Er det i hele tatt mulig at fukten der renner helt ned til kun høyre side av bagasjerommet? Nå har jeg kjørt med bilen 1 uke med dekslene av, uten at det har blitt noe som helst fuktig der nede :-/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du takluke?

Nei, Har ikke det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ene golfen min og var greit våt under taktrekket bak, men var bare på grunn av alt vannet som samlet seg bak. Tok av taktrekket og var masse dråper under der, sku trudd man hadde spylet det. Men alt stammet fra en sprukket baklykt. Så ingen hjelp med hageslange da det var når jeg kjørte vannet kom seg inn og fylte opp. En tur i skikkelig regn var nok til å fylle bagasjerommet med noen desiliter. Så skal ikke mye til.

Har du sjekket over hjulbrønnen bak? Hadde en S4 med rustne skjøter over hjulbrønnene hvor det trakk mye fukt som følge av at det var litt åpent dekka kasta vannet opp der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du rails på bilen? Har hatt bil før som hadde en liten sprekk i karosserikittet rundt feste til railsa da fikk jeg og vann inn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

A3'en vår var våt i bagasjerommet, det viste seg å vare mansjetten rundt tanklokket... Prøv å spyl rett på der med hageslange, det tar gjerne 10-20 sekunder før du ser noe innvendig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du rails på bilen? Har hatt bil før som hadde en liten sprekk i karosserikittet rundt feste til railsa da fikk jeg og vann inn.

Ja har rails. Må vell av med hele taket innvendig for å sjekke om de evt lekker framme?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja har rails. Må vell av med hele taket innvendig for å sjekke om de evt lekker framme?

Var forsåvidt ikke VAG produkt i mitt tilfelle, så hvordan festen ser ut på din bil veit jeg ikke, men det er kanskje letttere å ta av railsa å inspisere litt enn å ta ned taktrekket...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var forsåvidt ikke VAG produkt i mitt tilfelle, så hvordan festen ser ut på din bil veit jeg ikke, men det er kanskje letttere å ta av railsa å inspisere litt enn å ta ned taktrekket...

Er det i heletatt mulig å ta av railsa? Tok et kjapt google søk nå og såvidt jeg forsto var det noen bolter som må av, og da må hele taktrekket av for å komme til. Får evt sjekke litt med pakningene rundt der på utsiden idag.

Arg, kjenner det irriterer meg. Rett før jeg hiver alt isammen igjen og håper på det beste :-P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært ute å klødd meg litt til i hodet. Tok opp bensinlokket og sprutet der uten at det kom vann inn. Pakningene til railsa så veldig fine ut, ingen sprekker ol.

Prøvde å sprute mye på pakningen den som limer frontruten til karosseriet, for også å kjøre i oppoverbakke (prøve å få vannet til å renne ned mot bagasjeluke) uten at jeg kunne se at det kom mere vann inn.

En ting som stusset meg litt, er at den pakningen som limer ruta fast, den kan jeg ta lit opp? Legger ved et bilde som illustrerer:

Photo 27.02.13 18 27 05.jpg

Skal den være slik? Evt finnes det noe lim/silikon som kan smøres på?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har noen tips? BUMP :-P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette er kansje ikke til noen nytte, men skriver alikevell:P

Jeg hadde en satans lekkasje bag i en a4 b5.

det kom inn på venstre side i antennen som er "oppå" skjermen (stor isklump under reservehjulet)

men om din bil har en slik antenne vet jeg ikke noe om:)

Go helg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette er kansje ikke til noen nytte, men skriver alikevell:P

Jeg hadde en satans lekkasje bag i en a4 b5.

det kom inn på venstre side i antennen som er "oppå" skjermen (stor isklump under reservehjulet)

men om din bil har en slik antenne vet jeg ikke noe om:)

Go helg

Takk for svar! Skal ut å sjekke dette imorgen! :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært ute og prøvde litt igjen. Spylte lenge under bakskjermene og da kunne jeg se at det kom litt vann inn på venstreskjerm. Men jeg klarer ikke å se hvor det kommer inn det karoseriet er i veien, så da blir det litt vanskligere å få det bekreftet? Må vell prøve å få tettet det fra utsiden? Det må vell komme inn fra rundt det festet til bakdemper? Noen som har tips til hva man kan bruke der? Evt kjemisk metall? Legger med noen bilder som forklarer:

Photo 02.03.13 13 13 36.jpg

Uansett så er det ikke mye vann som kommer inn, og jeg klarer ikke forstå hvordan det skal klare å forflytte seg opp og til høyre på bagasjeromsplaten? Kan det heller være at vannet lekker ned fra taket og ender der nede?

Photo 02.03.13 13 11 44.jpg

Photo 02.03.13 13 11 53.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.