Anbefalte innlegg

Er da på tide at jeg bytter olje på min audi a4 b5 1.9 TDI 01 mod. Har et problem med og finne rett olje, da det står i instruksjons boken at det kun skal brukes olje som tilsvarer vw-norm 506 01 på turbodiesel motorer på 115hk(som jeg har). Finner ingen oljer som støtter det der jeg har tenkt og bestille fra, men lurer på om jeg kan for eksempel bruke en av disse isteden for; http://norskbildelsenter.no/?Bilmerke=1&Bilmodell=47&Arsmodell=2001&R_Time=175531&Drivstoff=D&Motorkode=AJM&Karosseri=726&Forside=&Varegruppe=&Vareklasse=59

Motoren er foresten kjørt 110k ca, og har følget alle servicer frem til mitt eie.

På forhånd takk for svar :)

Mvh Ole Moen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du ikke skal kjøre longlife oljeskift så er castrol magnatec 5w-40 en finfin olje det til din motor :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis jeg skal kjøre longlife da`?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det vill jeg fraråde deg og gjøre..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det vill jeg fraråde deg og gjøre..

Jeg også. Mye bedre for bilen å bytte hver 15 000 og gjerne oftere. SÅ dyrt er det ikke med oljeskift :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De 900kr for castrol olje og nytt filter er verdt det, og gjør ofte noe med slitasjen inni motoren..

enig med Kostøl her, hyppige oljeskift kan fort gjøre noe med levetiden på motoren og evt turboen;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne er fin hvis man leter etter riktig olje ;)

http://ew5.earlweb.com/search.php?site=88

Vil tro det kommer opp longlife olje da da det er det denne bilen egentlig kjører på. Så du får jo forsåvidt riktig olje, men ikke SÅ riktig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har bestilt castrol magnatec 5w-40 nå. Tusen takk for gode svar alle sammen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.