#1 Skrevet Februar 18, 2013 (endret) Etter å ha byttet bil fra "blinklyscruiscontrol" til bil med egen spak for cruise irriterte jeg meg over at man ikke kunne justere farten i mindre trinn enn 10km/t (spak opp/ned skifter til 60-70-80-70-60 osv). Spesielt fordi misvisningen på speedometeret er såpass stor så savnet jeg å kunne sette den på f.eks. 86 som i praksis er 80. Riktignok kan man skru den av og gjøre en ny "set" på f.eks. 86, men det er jo litt knotete. Men forleden fant jeg ut at man kan steppe opp i trinn på 1 og 1 km/t ved å gjøre "set" (trekke spaken mot seg). Ned tilsvarende tror jeg ikke går, siden å skyve spak fra seg "huker av" cruise. Står ingenting om dette i instruksjonsboka..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 18, 2013 Da fungerer dette tydligvis ikke likt på VW og Audi. På min (Audi TT) økes/senkes hastigheten med 1 km/t ved et trykk opp/ned på spaken. Hvis jeg holder den fast (opp eller ned), så øker/minsker hastigheten "fortere og fortere" (hvis du skjønner hva jeg mener). Jeg har "set-knapp" på enden av hendelen. "Fram og tilbake" på hendelen er "av" og "resume". 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 19, 2013 Fungerer kanskje ikke likt på alle VW heller...... (Jeg har ikke set-knapp på enden av hendelen, forøvrig) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 23, 2013 Set knappen kan du justere en og en opp, men du også justere en og en ned, husker ikke hvordan akkurat nå, men skal se når jeg kommer ut i bilen etterpå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 23, 2013 Venter spent 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 23, 2013 Jeg regulerer opp og ned 10 km med hele hendele. Og opp en og en km med å dra hendelen mot meg ( har ikke set knap) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 23, 2013 Hmm kan sånn det er hos meg.. Trykker jeg set knappen inn så går den 1 og 1 km ned, drar jeg den mot meg går den 1 og 1 opp. Tar jeg den opp eller ned så går den opp 10 eller ned 10. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 23, 2013 Altså må man ha set-knapp på enden av spaken for å kunne steppe NED 1 og 1, ser det ut til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 24, 2013 Altså må man ha set-knapp på enden av spaken for å kunne steppe NED 1 og 1, ser det ut til. Stemmer nok. Sånn er det på min Passat. Men jeg hadde en golf leiebil som hadde cc på samme hendel som blinklys og mener jeg fikk det til på den også. Bare husker ikke hvordan. Prøv deg litt mere frem:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 24, 2013 Hm, det er jo ikke mer en 4 retninger på spaken, da. Opp/+10, ned/-10, Mot meg/set+resume++1, Fra meg/av/helt av. Testing continues 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 24, 2013 Oppdaget plutselig at jeg har set knapp. På den endrer jeg minus 1 km/t 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 24, 2013 Har også testet mer i kveld. Ved å tippe knappen opp og ned er trinnene 10 og 10, men hvis man HOLDER den opp eller ned stepper den i enkeltkm, Litt flaut å ikke ha funnet ut det litt tidligere (og litt trøst i at ingen andre har gitt løsningen i denne tråden ) Gjelder vel for de set-knapp-løse dette, da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 25, 2013 Jaggu var det ikke sett-knapp på min også. Enda flauere nå.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...