Anbefalte innlegg

Har en kamerat som vurderer å sette 9,5x19" på bakhjulene, og da bruke 225/35-19" som dekkdimensjon her. Vil dette la seg gjøre, evt. hvilket innpress på felgene er da å anbefale?

 

Bilen er noe senket med høydejusterbart understell, og modifikasjoner i hjulbuene etc. er ikke ønskelig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en kamerat som vurderer å sette 9,5x19" på bakhjulene, og da bruke 225/35-19" som dekkdimensjon her. Vil dette la seg gjøre, evt. hvilket innpress på felgene er da å anbefale?

 

Bilen er noe senket med høydejusterbart understell, og modifikasjoner i hjulbuene etc. er ikke ønskelig.

 

Minst ET48-50 ville jeg satset på da. 225 er nok en god ide for å ikke få unødige problemer med subbing.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

9,5x19" blir i breieste laget bak, men det går. For å finne rett impress bør det prøves felger på bilen for her blir det trangt! Tipper 9,5x19 bør ligge på ca 48-50 som runar sier. Jeg tror du fint får klemt på et45 og kanskje et40 også, men det kommer ann på kjørehøyde. Husk også at 225/35/19 varierer i bredden avhengig av dekkmerke og kan derfor være utslagsgivende selv om felgen passer perfekt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for alle innspill :D

 

Da forstår jeg det slik at den klart tryggeste løsningen er å satse på 8x5x19" rundt hele hvis man skal gå lavt? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

9,5x19 ET 45 med 225/35-19 med over -2,8 i camber så går det klar med dekket ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.