Dyktig mekaniker ønskes !

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har hatt en corrado siden jeg var 16-17 år. Den gikk helt fint helt til rett før jeg fikk lappen, da røk g-laderen.

 

Jeg sendte g-laderen på overhaling og fikk denne igjen. Fikk den aldri til å virke skikkelig igjen, så jeg tenkte at det å kjøpe en svææær kompressor sikkert var det lureste (ja, 18 åringer er kjempesmarte!). Så da kjøpte jeg en Eaton M62 kompressor, tenkte jeg skulle få over 200 hk med denne. Før jeg monterte denne, ble toppen overhalt med nye stempelringer, ventiltetninger og toppakning. Alle ventilene ble pusset og så nye ut.

 

Så fikk jeg bilen eu godkjent! Rett etter det røk blokken på orginalmotoren. Så nå sitter jeg igjen med 2 g-ladere, en kompressor og mitt nyeste innkjøp: en turbomotor!

 

Så det jeg trenger hjelp til, er å bytte motor fra orginal g60 motor, til en g60 turbomotor.

 

Er det noen som har erfaring med dette? Betaler selvsagt det det koster. Skal kvitte meg med bilen, men den skal være i orden når jeg kvitter meg med den.

 

Mvh

Johannes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forskjellen på ein g60 turbomotor og ein g60 med g-lader er kun turbo og g-lader, ellers er det akkuratt samme motoren. mange som bygge om frå g-lader til turbo pga dyrt å kjøpe ny lader. Så jobben er i og for seg ganske rett fram, har du garasje kan eg svinge nedom å peike på ka som skal gjerast i det minste om ingen andre byr seg fram. Men trur ikkje eg kan ta på meg arbeidet med å skifte den, ganske mange baller i lufta som det er

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal gå rimelig greit ja, men hele blokken og alt skal byttes. Sprekk i gammel blokk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal offshore mandag, då blir eg vekke i to veker. Men mulig eg har tid å kike før eg reiser, men om ikkje kan eg svinge nedomm da eg kjem att, kor du har garasje?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du komplett maskin som skal inn?

 

Isåfall er det jo nesten bare 13 og 17mm og et flatt skrurjern som skal til for å bytte, ikke verre enn at du går på det selv med godt mot ;) Få lånt deg en elefant så er det bare å merke seg hvor ting er montert så går det lett sammen igjen!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke rent bytte.

 

Holder til på Sotra

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er jo bare til å sette i gang og skru selv! lærer masse på sånt : )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøv igjen, nett so å bygga lego :P

 

kan være behjelpelig med kran/elefant, etc om det trengs ;) Må hentes på vestsio då...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har alt utstyr jeg trenger.

 

Største problemet er vel egentlig motivasjon, før blokken røk hadde jeg av toppen og overhalte den. Byttet stempelringer, ventiltetninger, planslipte og pusset ventilene.

 

Men ser ut som om jeg har funnet en som vil ta det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.