#1 Skrevet Februar 20, 2013 Hei! Har fått to feil koder på b5 RS4'n min. Motor lampa kom opp etter at jeg bytta chippen i hjernen. P0141 og p0161 slik jeg skjønte det så var det lambda sensorer.. Men lampa hr ikke lyst før, hvorfor skulle den komme opp nå? Har på 3" eksos hele vegen fra turboene med 2 lambda sensorer. Det er vel 4 på org eksosen på disse vel..? Takk på forhånd;-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 20, 2013 Om du har tatt bort de bakre lambdaene, må disse kodes bort i chip. Jeg får i tillegg inn secondary injection pump (SAI) og prewarm på cattene etter at lambdaene bak ble kodet bort. Dette er bare noe som var laget for at bulen skulle klare avgass kravene når den ble lansert og vil gi motorlampe feil. Skal kode bort disse også når jeg skal finjustere mappet. Det fåes kjøpt blindlokk til de punktene til SAI pumpen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 20, 2013 Om du har tatt bort de bakre lambdaene, må disse kodes bort i chip. Jeg får i tillegg inn secondary injection pump (SAI) og prewarm på cattene etter at lambdaene bak ble kodet bort. Dette er bare noe som var laget for at bulen skulle klare avgass kravene når den ble lansert og vil gi motorlampe feil. Skal kode bort disse også når jeg skal finjustere mappet. Det fåes kjøpt blindlokk til de punktene til SAI pumpen. Åja okei. Så da må jeg sende inn chippen for at dem skal koble ut bakre sensorene da? SAI pumpe er den som sitter i bak kant som ser ut en "kupe vifte"? Og hva er prewarm da? ( litt noob spørsmål men ) :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 20, 2013 Tror det er den viften dusnakker om, er ved luftfilterboksen mener jeg å ha lest. Hør med han som laga programmet til deg om lambda sondene og det der. Står litt her http://www.audizine.com/forum/showthread.php/501612-Secondary-Air-Injection 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 20, 2013 Tror det er den viften dusnakker om, er ved luftfilterboksen mener jeg å ha lest. Hør med han som laga programmet til deg om lambda sondene og det der.Står litt her http://www.audizine.com/forum/showthread.php/501612-Secondary-Air-Injection Sendt mail til han idag ;-) Men takk alikevel;-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 23, 2013 Forresten, jeg har også tenkt å ta vekk de to sensorene på min siden jeg skal fjerne kattene helt. Men da ser jeg utifra dere skriver at jeg også må ta vekk SAI sensone i mappene også da ?? Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...