dør og bagsjeluke går ikke i lås audi A6

Anbefalte innlegg

har problemer med at dør og bagasje luke ikke alltids går i lås.

dør er det hovedsaklig når det er veldig kaldt og bakluke går ikke i lås i det hele tatt.

en som snakket om at dette var ett kjent problem på audi/vw og at det var kondens i noe elektronikk ett eller annet.

noen som vet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står lite om årstype her, men vet at det er en svakhet på litt eldre a6er med den mekaniske overføringen mellom låsekassen og motoren som skal låse kassa til bakluken.

Og ja det erikke uvanlig at dørlåsen fryser litt. Jeg smørte opp kassen godt uten å ta av dørtrekket uten at det hjalp mye. Tokk sa av dørtrekket å sprayet på en del låseolje fra insiden, etter det har jeg aldri hatt problemer med låsen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problem med bakluken på min 2001 A6 Avant i forbindelse med defekt låsekasse på førerdøren. Denne låsekassen styrer det meste som skjer i bilens låsesystem. Jeg kjøpte en erstatningsdel på ebay til ca. 600,-. Delen var defekt, men jeg fikk pengene tilbake av selger. Han forsikret seg om at dette ikke hadde skjedd før med den type del. Det kjipe var at jeg måtte betale verkstedet for dobbelt arbeid. Dermed ble det dyrere enn å bruke original i utgangspunktet. Ny låsekasse koster ca. 1800 på Møller(husker ikke om det var med eller uten moms).

Min anbefaling er å først feilsøke, da denne feilen mest sannsynlig vil vise seg i VAG-COM.

Fysken Lillehammer gjorde denne jobben for meg for den nette sum av 9000,- inkl. låsekasse og dobbelt arbeid. Regn med rundt 5-6000,- for hele jobben. Om ikke du prøver deg på ebay og gjør det selv:-D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mye bra her.

bilen er en 2003 modell.

tenker å begynne med å kjøre diagnose.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en 2004 A6 hvor den ikke låser bakluka med fjernkontroll hvis jeg har brukt nøkkel og låst opp manuelt (tror jeg det var slik).

Men hvis jeg da låser med nøkkel igjen så funker fjerbkontroll som normalt bak til både å låse og åpne.

Kanskje det er slik på din også?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ettersom maddamen rotet bort fjernkontrollen med batteri for ca. 3 måneder siden har vi kun brukt nøkkelen.

fikk ikke opp noen feilkoder med VAG-COM.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som vet hvordan man får av trekket på bagasjerommet?

har rollo i bak vinduet og denne ser ut til å være skrudd i bakluka.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fysken Lillehammer gjorde denne jobben for meg for den nette sum av 9000,- inkl. låsekasse og dobbelt arbeid. Regn med rundt 5-6000,- for hele jobben. Om ikke du prøver deg på ebay og gjør det selv:-D

delen kostet 1800, og de tok 7000 for arbeid dvs sikkert 6timer for demo/montering x2

for skifte av dørlåsen?

Arbeid for å fjerne dørlåsen på disse tar rundt 0.5time

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

delen kostet 1800, og de tok 7000 for arbeid dvs sikkert 6timer for demo/montering x2

for skifte av dørlåsen?

Arbeid for å fjerne dørlåsen på disse tar rundt 0.5time

De hadde av døra og splittet den, var også et problem med et stag som måtte klippes og skiftes etter at ebay låsen låste seg. Jeg tviler ikke på at de brukte tiden jeg betalte for, var også i jevnlig kontakt med de underveis.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.