VW Passat 3b sedan 98mod, ABS-sensor, hva er alle stikkene til?

Anbefalte innlegg

Hei,

har vært litt på og av hvorvidt abs-lampen har lyst men idag var den konstant, får opp feilkode 00285 - ABS Wheel Speed Sensor; Front Right (G45) 30-00 - Open or Short to Plus

Sjekket også med scope mens jeg kjørte rolig, den er helt død.

Av erfaring så går ofte sensorene istykker om du begynner å fikle på de så jeg har ikke fysisk tatt av hjulet og sett, men rart det skulle bli ledningsbrudd på noe som ikke har blitt skrudd på.

Tok et lite søk på ebay, viser seg at den billigste koster 69 kr og den dyreste 398 kr, skal høre med møller imorgen, lover godt egentlig så tror jeg likegodt bytter hele skjiten.

Så til spørsmålet, på bildene på ebay så er det tre stikk, er det noen som kan forklare hva alle de er til, er det så sensoren skal være universal eller er det mer enn bare et stikk på disse?

$(KGrHqZ,!qYE+nW6C9B5BP7MHe)Msw~~60_57.J

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De ekstra kontaktene er til slitasjeføler på bremseklossene.

Den kontakta du ser til venstre skal sitte ved caliperen, og de 2 andre inni skjermen.

Å har du ikke føler på bremseklossene så kan man bare klippe bort kontaktene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha, så istedet for å ha en ledning til abs-føler og en til slitasjevarsler så er de samlet i denne?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja stemmer, den store kontakta til venstre og den røde til høyre er en krets mener jeg. Det ser du lett på fargene på ledningene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker, da er ny sensor m/frakt for 71 kr bestilt :)

For evt. fremtidige søk, delenummer på denne er 8D0927803D, likt for begge sider foran.

Husker du hvor kontaktene for sensorene sitter i motorrommet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kontaktene kommer du til i hjulbuen, bare ta ut den gummiproppen så ligger kontaktene rett bak.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En avsluttende oppfølgning på dette. Billigsensoren ifra ebay funket helt knall men det var ikke "bare" å dra den sensoren ut, endte med at jeg måtte borre ut både sensor og en kobberring som sitter imellom, kjøpte ny ifra Møller men denne kostet nesten 200 kr alene så sørg for å få med deg den også på ebay bestillingen, ellers var det bare å rengjøre tennene på kransen og banke lett inn, sjekker lett med et multimeter/vagcom scope at du får signal.

443927817.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.