#1 Skrevet Februar 23, 2013 Har fått følgende feilkode. 17939 - Camshaft Timing Adjustment: Open Circuit P1531 - 35-00 - - Readiness: 0110 1101 Regner med at det ikke er noe årsak da bilen har defekt turbo også. Lurer på: Er det noen kjennskap om kamkjedeventiler går i stykker? Hvor sitter sikringen? Eller kan det være noe annet som burde sjekkes? Bilen er en Audi 1.8T 01 mod 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 4, 2013 Har fått byttet turbo Har hatt oljeskift + rens + bytte av filter. Får fortsatt samme feil meld. 17939 - Camshaft Timing Adjustment: Open Circuit P1531 - 35-00 - - Readiness: 0110 1101 Bilen ryker fortsatt mye men ikke så mye som turboen var defekt, kan det bety at det er noe annet feil med motor eller er det mye olje i eksosanlegget? Noen som har noen tips til feil søking. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 4, 2013 At den ryker kan være pga kamkjedestrammeren er ødelagt eller mangler signal. Da vil kammene stå feil i forhold til hverandre. Er litt usikker på dette her Men feilkoden kommer iallefall av enten gåen sikring, brudd i ledningsnett frem til strammeren eller ødelagt strammer må deg frem med et multimeter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 4, 2013 På Ross-Tech sidene står det at jeg skal sjekke N205 ventilen, men det er ikke det samme som kjedestrammer? Er en AEB motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 4, 2013 Det er det samme ja. Men jeg stusser på en ting, for AEB ble ikke levert med N205, og AEB ble ikke levert i 2001. Kan det være at du har en 01 mod audi med ettermontert AEB topp/motor, slik at ledningene til N205 ligger løst å slenger et sted? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 4, 2013 Stemmer at det er AEB topp. Service hefte sier AWT så da er det noe som ikke stemmer. Fant også den ledningen som ligger løst i bak kant. Ser at ledningen ikke er så møkkete så betyr at det har vært et motorblokk skifte for ikke så lenge siden. Det betyr kanskje at det ikke er noe problem med kamkjedestrammeren? Får opp MIL i displayet, å kommer raskt tilbake etter at feilmeld. er slettet. Har også sjekket oljetrykket å det går opp til 4-5 bar ved oppstart å synker til ca 2 og kanskje litt under etter 10 min. Hvis jeg øker turtallet til ca 3000 så kommer oljelampa opp. Oljetrykket er da ca 1.8 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 6, 2013 Etter at Turbo er byttet så går bilen igjen Får feil på oljetrykket og ser at trykket ikke øker ved økning av turtall, det synker fra ca 5 bar -> til ca 2 bar så blir til bytte av oljepumpe. Vet ikke helt om det er topp eller motor som er skiftet. Ser at coliene er fra AWT og innsuget mer kjennskap har jeg ikke. Er det noen som vet hva jeg skal sjekke etter for å finne ut om bunn delen er AWT eller AEB ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 6, 2013 Sjekk min 1.8T infotråd i signatur 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 6, 2013 Takk Da fant jeg ut av det også Er AEB topp og resten til AWT så nå kan det bestilles riktig oljepumpe. Noen tips for å skifte oljepumpe på denne motoren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...