#1 Skrevet Februar 23, 2013 Hallo. Jeg trenger litt hjelp til å finne ut om en AEB topp passer på min motor. Jeg har ikke service heftet liggende foran meg,men han på verkstedet var å såg i heftet etter motor code,han fant ut at det sto AWT i heftet. Nå kommer det som gjør meg usikker på hva type det egentlig er,for hvis jeg skriver inn reg nr på Norskbildelesenters hjemme side,så får jeg opp at AWT er motormerking og at AEB er motor code. Er det noen som har litt erfaring med dette som kan gi meg litt bistand her Mvh Olaf 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 23, 2013 De passer overens 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 23, 2013 Er det ikke noe som må gjøres med toppen fordi om den skal monteres på en awt motor? Blir litt dumt å kjøpe en aeb hvis den ikke passer,så må bare spørre Det er en 2001 mod som toppen skal passe på,vet ikke om det har så mye å si. Snakket med audi her i rogaland,de kunne ikke se at en aeb skulle passe,derfor må jeg spørre om ting,så vi ikke plutselig kommer oppi vanskligheter når vi monterer toppen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 23, 2013 De deler toppakning og toppbolter (11mm kontra 10mm på enkelte 1.8T) så selve monteringen skal vel gå bra Om det er en 2001 mod har er det ei 06a blokk, de skal passe overens så lenge bolthullet og toppakning er den samme.. Noe som er tilfelle Men ei AEB blokk har ikke veivhusventilasjon og sekundærpumpe (luft) så vet ikke hvordan hjernen din vil reagere på det. AWT har vel også nyere coiler, "push-on" coiler, mens coiler fra AEB må skrues på. DVS du må kjøpe overganger fra 034 : http://www.034motorsport.com/ignition-solutions-18t-plug-wire-adapter-p-366.html 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 23, 2013 Det var det om det er 2001 mod motor da,for den er registrert første gang i aug 2000.. Kan jeg finne ut av å se på motoren om det er 06a blokk? jeg vet motor nr er 005296 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 23, 2013 Les tråden i min signatur En cirkaregel er, har du elektronisk gasspjeld har du 06a 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...