#1 Skrevet Februar 23, 2013 Er på hugge nå til å kjøpe ny bil. Audi A4 2.0TFSI 2006 BGB med manuell 6trinn. Km 145000 Noen svakheter med motor eller driverk på denne modellen? Har hørt noen vage rykter om feil på topp, coiler og maf. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 23, 2013 ikke noe spesielt egentlig men siden den har gått såpass så bør ventil løfter for høytrykkspumpa sjekkes/byttes(cam follower). PCV ventilen og N80 ventilen er også ting som har feilet på disse. Driverk er bra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 23, 2013 Jeg bytta komplett topp med innsug og turbo på min A3 med tilsvarende motor. 2,5 år senere måtte ny eier bytte hele motoren pga motor havari. Ikke trimmet, og fulgt servicer som man skal. Heldigvis ble alt dette dekket av Audi. Jeg er litt skeptisk til denne motoren etter dette! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 23, 2013 Min er gått like langt. Null tull. Noe barnesykdommer var det vel på disse motorene, men det viktigste ble forhåpentligvis utbedret/kontrollert gjennom serviceprogram/kampanje. Servicehefte sier kanskje noe om dette. Nå etter 6-7 år burde vel holdbarheten være bevist - og det er nok mer viktig med normalt godt vedlikehold og bruk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 23, 2013 Jeg bytta komplett topp med innsug og turbo på min A3 med tilsvarende motor. 2,5 år senere måtte ny eier bytte hele motoren pga motor havari. Ikke trimmet, og fulgt servicer som man skal. Heldigvis ble alt dette dekket av Audi. Jeg er litt skeptisk til denne motoren etter dette! Hva var årsaken til alt dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 23, 2013 http://www.034motorsport.com/engine-components-20t-fsi-20t-fsi-high-pressure-fuel-pump-cam-follower-p-21595.html Denne må da være en billig forsikring? Vet ikke helt hva som kan sje om denne ryker? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 23, 2013 Kneler den løftern, så er det totalras i toppen og kanskje mer. 50000,- ++ Coilene var/er det aksjon på: Byttes kostnadsfritt. Kjør 15-20000km på olja og bytt den løftern til bensinpumpa rundt 80-100k km. Kjørt ufattelig mye km med sånn motor og er veldig fornøyd! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 24, 2013 Må hive meg på det Ronny sier her. Den Camfolloweren er en enkel sak og bytte, og bør gjøres rundt 100k. Ryker den blir det totalhavari, noe som har hendt flere med denne motoren. Rart at ikke den ligger i service programmet til denne motoren etterhvert når den havarerer såpass mange motorer. Ellers så har eg bygget litt på denne motoren og den er enkel og få litt hester utav, men du vil fort merke at du trenger ny clutch om du gjør det. Den tåler knapt nok original effekt så altfor lenge. Anbefaler og få montert en catchcan. Finnes utallige av disse. Audizine er en fantastisk plass og finne mye info rundt disse bilene med den motoren. Har funnet mye inspirasjon til den eg bygget der!! Her er link til B7 forumet: http://www.audizine.com/forum/forumdisplay.php/60-B7-A4 Bilde av den eg laget: Om her er tråden eg hadde dengang om alt som er gjort dersom du trenger og vite noe, står ganske mye der og Skrik ut om eg kan bidra med noe. Gode og gøye biler http://forum.vacn.no/showthread.php?215271-Nybil-handlet-SOLGT!!-A4-B7-2-0-TFSI-Quattro-SBT-Tuning 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 24, 2013 Må hive meg på det Ronny sier her. Den Camfolloweren er en enkel sak og bytte, og bør gjøres rundt 100k. Ryker den blir det totalhavari, noe som har hendt flere med denne motoren. Rart at ikke den ligger i service programmet til denne motoren etterhvert når den havarerer såpass mange motorer. Ellers så har eg bygget litt på denne motoren og den er enkel og få litt hester utav, men du vil fort merke at du trenger ny clutch om du gjør det. Den tåler knapt nok original effekt så altfor lenge. Anbefaler og få montert en catchcan. Finnes utallige av disse. Audizine er en fantastisk plass og finne mye info rundt disse bilene med den motoren. Har funnet mye inspirasjon til den eg bygget der!! Her er link til B7 forumet: http://www.audizine.com/forum/forumdisplay.php/60-B7-A4 Bilde av den eg laget: Om her er tråden eg hadde dengang om alt som er gjort dersom du trenger og vite noe, står ganske mye der og Skrik ut om eg kan bidra med noe. Gode og gøye biler http://forum.vacn.no/showthread.php?215271-Nybil-handlet-SOLGT!!-A4-B7-2-0-TFSI-Quattro-SBT-Tuning Da har jeg lest gjennom hele tråden din. Kan ikke si annet enn satan så lækkert Riktig så svart som din blir den ikke da den er rød. Men blir full svart optic Skal å se på bilen om er par timer nå, så bestemmer jeg meg for å kjøpe blir det bestillt noen sikkerhesmessige deler med en gang, samt den geniale pumpe oppgraderingen og stage 2+ fra SBT. Lager en egen tråd når bilen er hentet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 24, 2013 http://www.revotechnik.com/resources/uploads/files/TSB%202.0TFSI%20HPFP%20Cam%20Follower%20Wear.pdf Her er litt meir info om hpfp og cam follower 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 24, 2013 Uansett, kjøp deg forsikring med motor/girkasse dekning. Koster litt ekstra, men slipper unna med en egenandel ved uforutsette hendelser som gjør at bilen ikke går fremover 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 24, 2013 Da har jeg lest gjennom hele tråden din.Kan ikke si annet enn satan så lækkert Riktig så svart som din blir den ikke da den er rød. Men blir full svart optic Skal å se på bilen om er par timer nå, så bestemmer jeg meg for å kjøpe blir det bestillt noen sikkerhesmessige deler med en gang, samt den geniale pumpe oppgraderingen og stage 2+ fra SBT. Lager en egen tråd når bilen er hentet Høres bra ut Det er absolutt morro bil og du kommer nok ikke til og angre. Ta en prat med Ingve, han vet hva han snakker om når det gjelder disse bilene om motorene. Begynner og komme veldig mye på markedet til disse og. Du får sende en pm med tråden din når du har fått laget den! Uansett, kjøp deg forsikring med motor/girkasse dekning. Koster litt ekstra, men slipper unna med en egenandel ved uforutsette hendelser som gjør at bilen ikke går fremover Gjelder dette dersom du putter litt "ekstra" i motoren og da Even? Er det ikke kun dersom den er helt original? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 24, 2013 Igrunn jo :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 24, 2013 Igrunn jo :-) Men da blir den bortkastet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...