Vodsen cv3 Passat 3c 10, 5x20 (?)

Anbefalte innlegg

vurderer kjøp av felger til min passat.m noen som har sett disse felgene på en 3c? som evt veit om drt går med 10, 5 " bredt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vurderer kjøp av felger til min passat.m noen som har sett disse felgene på en 3c? som evt veit om drt går med 10, 5 " bredt?

 

Hehe, du har kjøpt feil bil hvis målet er så brede felger :)

 

Felgbredde kommer litt an på størrelse. Senk betyr også mye, også spesielt mht at justerbart foran kan bygge ut mer enn originalt fjærben, dvs det butter innover fortere. Hvor mye dekkstrekk du kan godta har også betydning. Men hvis vi tar utgangspunkt i 20 tom, originalt fjærben og dekk som ikke er latterlige strekt, så jeg vil tippe følgende dimensjoner er maksimalt av hva du får på uten å valse skjermene:

 

Bak: 10x20 ET50 med 245/30 20 (vet ikke om det butter innover, 9 tom ET60 går klar, dette er 3mm lengre)

Foran: 9x20 ET50 med samme dekk (kan ha lavere offset og smalere dekk men bør jo være likt bak).

 

Bredere bakdekk enn foran betyr at du må velge f.eks 225/30 og 265/25 kombinasjon for å få lik omkrets til 4 motion systemet, men tror det blir for bredt bak.

 

Hadde 9x21 ET50 med 245/30 på min, gikk det og.

 

Kanskje 9x22 ET48 med 225/30 22 kunne være noe hvis du skal skille deg ut :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, du har kjøpt feil bil hvis målet er så brede felger :)

 

Felgbredde kommer litt an på størrelse. Senk betyr også mye, også spesielt mht at justerbart foran kan bygge ut mer enn originalt fjærben, dvs det butter innover fortere. Hvor mye dekkstrekk du kan godta har også betydning. Men hvis vi tar utgangspunkt i 20 tom, originalt fjærben og dekk som ikke er latterlige strekt, så jeg vil tippe følgende dimensjoner er maksimalt av hva du får på uten å valse skjermene:

 

Bak: 10x20 ET50 med 245/30 20 (vet ikke om det butter innover, 9 tom ET60 går klar, dette er 3mm lengre)

Foran: 9x20 ET50 med samme dekk (kan ha lavere offset og smalere dekk men bør jo være likt bak).

 

Bredere bakdekk enn foran betyr at du må velge f.eks 225/30 og 265/25 kombinasjon for å få lik omkrets til 4 motion systemet, men tror det blir for bredt bak.

 

jeg har egentlig ikke nen bestemte planer.. det eneste jeg har bestemt er concave noe di vossen felga ser ut til og ha:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har egentlig ikke nen bestemte planer.. det eneste jeg har bestemt er concave noe di vossen felga ser ut til og ha:)

 

Hvilke bredder, offset etc er det som finnes som vurderes da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.vossenwheels.com/wheels/VVSCV3.aspx

 

 

offset vet jeg ikke egentlig... men som f.eks Rotiform sine NUE 18x8.5 ET 35 er nesten uten concave mens 18x9.5 ET 35 er veldig concave (ET 25 er enda mer)

 

men jeg vet jo ikke noe om vossen sine da...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.vossenwheels.com/wheels/VVSCV3.aspx

 

 

offset vet jeg ikke egentlig... men som f.eks Rotiform sine NUE 18x8.5 ET 35 er nesten uten concave mens 18x9.5 ET 35 er veldig concave (ET 25 er enda mer)

 

men jeg vet jo ikke noe om vossen sine da...

 

Jepp bredden kan avgjøre designet, men dette må du sjekke med noen som har peil på Vossen...f.eks Joachim Vågen.

 

Her er noen dimensjoner oppgitt, men hørte rykter om at det har kommet flere offset, og det er bra for hverken 9x20 ET32 eller 10,5x20 ET42 har noe på en Passat 3C å gjøre.

 

http://www.tempedekk.no/c-171-Vossen-Wheels.aspx

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sånn blir det med 9,5*20 ET 43 med 245/30-20 med FK justerbart i bunn foran

 

attachment.php?attachmentid=149683&d=128

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sånn blir det med 9,5*20 ET 43 med 245/30-20 med FK justerbart i bunn foran

 

attachment.php?attachmentid=149683&d=128

 

har ingen planer om åsenke no mer enn orginalt jeg da.. så da blir det kanskje 'bedre' plass?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ingen planer om åsenke no mer enn orginalt jeg da.. så da blir det kanskje 'bedre' plass?

 

Er ofte bedre plass med mye senk enn med orginal høyde

 

10,5x20 med orginal høyde vil se ut som en monster truck

 

På min Scirocco, som har samme understell som Passat 3C, går 10x18 ET 45 akkurat kant-i-kant med skjembuen og 9,5x20 ET 36 stikker såvidt utenfor og Scirocco har mer plass utover enn Passat 3c

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Andre Berthelsen,

 

Vossen sine felger i 8,5" eller 9" har relativt flatt ansikt dessverre, nesten uansett innpress. Har feks en 9x20 et32 i utstilling nå, som i utgangspunktet har for lavt innpress for din bil, og selv den har nesten flatt ansikt med en veldig svak konkave effekt.

Så om du ikke ønsker å senke eller endre på bilens geometri blir det dessverre vanskelig med noe spesielt dypt konkave, bortsett fra på felger som "jukser" ved at eikene går litt utenfor selve felgkanten og så tilbake mot senter.

 

Alternativt gå for bredere bak enn foran slik som det er foreslått lenger opp her i tråden :)

 

EDIT, ser jo forresten at du bor på Stjørdal, ta turen innom så kan ta en prat om dette, så ser du samtidig hvordan konkaven er på 9" CV3 felgen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Andre Berthelsen,

 

Vossen sine felger i 8,5" eller 9" har relativt flatt ansikt dessverre, nesten uansett innpress. Har feks en 9x20 et32 i utstilling nå, som i utgangspunktet har for lavt innpress for din bil, og selv den har nesten flatt ansikt med en veldig svak konkave effekt.

Så om du ikke ønsker å senke eller endre på bilens geometri blir det dessverre vanskelig med noe spesielt dypt konkave, bortsett fra på felger som "jukser" ved at eikene går litt utenfor selve felgkanten og så tilbake mot senter.

 

Alternativt gå for bredere bak enn foran slik som det er foreslått lenger opp her i tråden :)

 

EDIT, ser jo forresten at du bor på Stjørdal, ta turen innom så kan ta en prat om dette, så ser du samtidig hvordan konkaven er på 9" CV3 felgen

 

jeg skjønner.. skal ta meg en tur innom.. er såklart åpen for andre type felger:) så lenge dem kler passatn min:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.