Anbefalte innlegg

Har problemer med speedometeret mitt...

Det er digitalt og sitter på en 1988 mod golf 1.8 16v.

Problemet er at det under kjøring, skrur seg av, nullstiller seg og starter opp igjen hver gang turtallet synker under 3000.

Det skrur seg også av og på når jeg skrur bryteren for kjørelys på parkstilling.

Noen som har noen tips til hva det kan være?

Evt. Er det mulig å bytte til analogt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har problemer med speedometeret mitt...

Det er digitalt og sitter på en 1988 mod golf 1.8 16v.

Problemet er at det under kjøring, skrur seg av, nullstiller seg og starter opp igjen hver gang turtallet synker under 3000.

Det skrur seg også av og på når jeg skrur bryteren for kjørelys på parkstilling.

Noen som har noen tips til hva det kan være?

Evt. Er det mulig å bytte til analogt?

Hvis du bytter til analogt så er jeg muligens interessert i ditt digitale, da det sikkert hadde vært frekt i einseren min :P Kunne høres ut som den er koblet feil etter mitt hue, at strømmen til instrumentet kommer fra dynamo og ikke batteri, at det da ikke lader nok til å holde liv i det. Men er helt sikkert ikke tilfelle, bare jeg som synser litt :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du har sikker digifiz speedometer. skjelden vare som koster å skaffe:)

er nokre barnesjukdommer på det, viss du søker på forumet så finner du ein del info.

skal du bytte til analogt så må du bytte ledningsnett til nesten heile bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke mye erfaring med disse, men det første jeg ville sjekket er kontakten/kontaktene som går inn på innstrumentet og om det var noen løse "kontakter" på printplata bak instrumentet. Prøv eventuelt å rengjør alle kontakter med elektrorens. Kan også prøve å bevege på en og en ledning på kontakten(e) for å se om du finner en som har dårlig kontakt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker så mye for gode tilbakemeldinger, skjønner at jeg har en del å gå igjennom. godt det det er verdt å ofre litt for disse flotte gamle bilene! =)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.