Anbefalte innlegg

Vurderer å få tilsendt et "Pro Car Kit" fra Plasti Dip.

Dipyourcar.com vil ikke sende, så jeg har vært i kontakt med en forhandler som muligens kan hjelpe...

Er det flere som er interessert? Frakten vil jo bli lavere ;)

Må uansett sendes med båt da det er brannfarlig.

 

Jeg kan forskuttere :)

 

 

Trond

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo aktuellt da jeg har lyst til å male bilen matt hvit. Skal du ha med sprøyte og elektronisk "kompressor"??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva vil prisen på dette bli tror du?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kontakt med en av forhandlerene over dammen... får se hva det blir til.

Prisene blir jo usa + frakt + moms.

Tenkte å ta inn kokmplette sett ja, med elektrisk sprøyte.

 

Kommer tilbake med info når jeg får svar.

 

 

Trond

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du har jo plastidip.no som også selger plastidip, men litt dyrare men spørsmålet er kor mykje man sparer. her i norge får du 5 gallon (18l) til 3500 + mva. men mindre farger å velge mellom. men det går ann å spørra om dei skaffer andre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Evt. bestille fra .co.uk, de har nesten alt av farger og sender til Norge.

 

Jetcarrier kan sende fra USA med båt, men de øker prisen med 40% + diverse avgifter (ca 200$ i ekstra avgift for 3 gallons) :/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle hatt 6-8 bokser med matt hvit.. Norge er dyrt og kjøpe slikt.. USA er hvertfall litt billigere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant komplett sett i sverige med elektronisk spøyte type bosch og meine det va 5 liter maling. Kosta nesten 5000,- sek. Kommer til å sjekke pris på å få det tilsendt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo sinnsyk forskjell i pris, får du ikke ett helt sånt "kar-kit" omtrent til samme pris som en 4l med maling her i norge?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 gallon i norge koster 1049kr, inklusive moms, 100kr i frakt hjem til deg. En tilsvarende elektrisk malingssprøyte som i kitta fra usa, koster 499kr på jula: http://www.jula.no/malingssproyte-600w-059079 http://www.partsandretards.no/diverse/plasti-dip/dip

 

De du får fra usa går på 110V, og trenger en omformer som koster like mye som selve sprøyta omtrent. 2 gallon er nok til en bil, altså det koster litt over 2500kr i norge, leveringstid på et par dager, null stress med import, fortollingsgebyrer +++

 

Hvor mye er det egentlig å spare?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med plastidipen fra dipyourcar.com er ferdig utblanda til å kjøre rett i sprøyta. Hvordan er det med den fra plastidip.no? Må denne drøyes ut?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må nok blandes selv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde mer eller mindre bestemt meg for et pro car kit fra dipyourcar.

Men samme som deg, de ville ikke sende til meg.

 

Har egentlig lagt planene litt på is, frem til sommer ihvertfall.

Så om dette gruppekjøpet skjer rundt Juni ca er jeg med på det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har de noen betydelige rabatter på kjøp av flere kit som ikke er opplyst på hjemmesiden?

 

For å ta en ganske sober prissammenligning på tilsvarende sett i norge og fra dipyourcar.com

 

Det er 3 gallon i et kit til en mellomstor bil, ferdig utblandet. Blandingsforhold til sprøyting er 3 deler plastidip og 2 deler tynner (60/40%) Altså 2 gallon ren plastidip utgjør 3,33 gallon ferdig utblandet.

 

Priser i norge:

2 gallon plastidip 2098 kr http://www.partsandretards.no/diverse/plasti-dip/dip

5 liter tynner fra biltema 275kr http://biltema.no/no/Bygg/Maling-og-Fuging/Rengjoring/Tynner-361612/

HVLP 600W Lakksprøyte fra biltema 399kr http://biltema.no/no/Verktoy/Elverktoy/Ovrig/Sproytepistol-ES-600-17208/

 

Totalt 2772kr. (+100kr i frakt for de 2 gallons fra p&r om man bor et stykke unna) Biltema har de fleste i noenlunde nærhet.

 

Tilsvarende kit fra dipyourcar:

3 gallon pro car kit $299 (1704,12kr etter dagens kurs) + 25% mva = 2130,-

Omformer fra 110V til 230V så lakksprøyta faktisk kan brukes i norge (satser på at 500W er nok, neste steg opp til 750W er ca +100kr) 798kr http://batterionline.no/ladere-adaptere/omformere/revolta-500w-omformer-transformator-220-110v-til-110-220v (kanskje noen hundrelapper å spare om man leter inngående, men koster uansett litt når det er snakk om litt effekt).

 

Allerede her er man på nesten 3000kr, og da er ikke frakt med engang, og siden det må sendes som spesialgods (pga løsemidler/brannfare) så blir den ikke av billigste sort. Om man er så snill at man sier 300kr i frakt, og ikke tar med noe av fortollingsgebyrer etc så er man enna 500kr over hva det koster i butikk i norge.

 

 

Det blir nesten som å bestille bensin fra amerika for der koster den bare noen kroner for literen. Men er jo sluttsummen som betyr noe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du regner at lakksprøyte fra biltema koster 400,- så kan du da ikke regne 800,- for en omformer, når du heller kjøper biltema sprøyta da, altså 400,- av importprisen...

Og ganske mange forsjellige eletriske saker og tin bryr seg katten om det er 110 eller 230v... , så evt sjekk med forhandler å si at om den ikke funker på 230v så kan de droppe å sende...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

og selv da er det dyrere..

 

faktisk fraktpris via jetcarrier (som man må anta er blant de billigere alternativene) står jo opplistet over her:

Jetcarrier kan sende fra USA med båt, men de øker prisen med 40% + diverse avgifter (ca 200$ i ekstra avgift for 3 gallons) :/

 

Reell pris blir da: pris der borte + shipping fra de til jetcarrier + jetcarriershipping + forsendelse fra jetcarrier sitt lager i norge og hjem.

 

La oss hoppe over shipping i usa for å gjøre det lettere (om enn litt urealistisk billig) $299 for kittet + 200 i ekstra avgift for 3 gallons + jetcarrier shipping med 40% påslag som blir 413kr. (295kr + 40%)

 

Kit $299 = 1704kr

ekstra avgift for farlig gods (3 gallon) $200 = 1140kr

jetcarrier shipping = 413kr

25%mva på varekjøp+shipping = 814kr

total så langt = 4071kr

 

Legg så til reell frakt innad i usa (fram til jetcarrier) samt frakt fra jetcarrier sin ankomsthavn v/halden, (og eventuelt en lakksprøyte fra biltema), så kommer kittet fra usa på 4500+, med 2-3 uker shipping, mot 2800kr og 2 dager frakt fra norsk butikk....

 

Derfor jeg spør om det egentlig er vits i med gruppekjøp, hvor mye billigere er de villige til å gå der borte?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.