#1 Skrevet Februar 26, 2013 Hei. Sliter med at bilen min fusker når jeg gir litt ekstra gass og når motoren kommer til ca 3000rpm. Tok en rask diagnosetest i sta og da kom det fram bl.a sporadisk feil på Hallgiver. Noen som veit eller har noe forslag om hva det kan være? Her er feilkodene: 515-Camshaft position (hall) sensor (g40) sporadic-open/short circuit 515-Camshaft position (hall) sensor (g40) sporadic-signal at positive 561-mixture adaption-sporadic-adaption limit(mul) not reached 513-engine speed sensor(g28)-static-no signal Fant ut i dag at jeg klarte å lure motoren forbi det magiske 3000rpm fusket hvis jeg slipper opp gassen og gir litt gass igjen. Det ene eksosrøret har ryki av bak katten og det lukter veldig når jeg lurer motoren forbi 3000rpm hvis dette har noe å si. M.V.H Stian Engebakken 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 26, 2013 Jeg hadde det samme på min. Hadde også samme feilkodene som deg. På min viste det seg å være gåen tenningsmodul. Tror det er to av dem. Itillegg var det no tull med coilcablene så tenningsmodul er byttet og nytt ledningsnett og coiler fra 2,0t ble montert. Nå går den som en drøm med merkbar forskjell på respons på gassen. Jeg fikk jobben gjort av jonus til en vettug pris. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 1, 2013 Takk for svar. Da vet jeg litt mer om hva det kan være. Er det noen her som kan si meg hvor hall/cam-sensoren(e) sitter? M.V.H Stian Engebakken 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 1, 2013 Hei hei, kamsensor sitter litt klønete plassert bak regreimhjulet til toppen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 11, 2013 (endret) Ok, takk for svar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 13, 2013 Sliter med at bilen fusker og ikke har noe turbotrykk, kan kamsensoren eller sensoren til svinghjulet ha noe med dette å gjøre? M.V.H Stian Engebakken 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 13, 2013 Har hatt samme problem 3 ganger siden nyttår! Modulene er noe dritt og er akuratt sånn som du forklarer det. rundt 3000rpm beg den og fuske "hakke" og småsmelle om du drar den hardt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 13, 2013 Ok, takk for svar, Da får jeg prøve meg på den siden det er to som har nevnt denne:) Noen som har delenr på denne eller en til overs jeg kan teste med? M.V.H Stian Engebakken 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 13, 2013 Ja, det kan det. Men jeg ville begynt feilsøkingen med og sjekke alle trykkslanger og vakumslanger for hull/sprekker, er ikke altid det syntes før du begynner og klemme/klå litt på de, evt ta en trykk test. Får du feilkoder igjen på kamsensor etter du slettet de sist gang? Hvis du gjør det så ville jeg byttet denne. Denne kan lage mye krøll.. Noe som også er en gjenganger her, er dårlige coiler og eller tenningsmoduler. Her er det flere muligheter hvis man skal utbedre noe, jeg har selv byttet ut alle coilene mine samt tenningsmodulene med ett oppgraderingsett som benytter de nye " coil on plug" coilene, da sitter alt av tennsteg inne i hver enkel coil og du slipper og tenke mer på tenningsmoduler. Her kan jeg være behjelpelig hvis du ønsker "PM" Ser slik ut med nye coiler 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 14, 2013 Tusen takk for nyttig svar. Skal bort å skru litt på bilen i kveld 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 14, 2013 Får du feilkoder igjen på kamsensor etter du slettet de sist gang? Nei, den har ikke kommi tilbake enda. Skal kjøre en tur med den i kveld å sjekke på nytt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 19, 2013 Da har jeg byttet kamsensor og fikk ikke noen feilkoder på kjøreturen etter. Men har lagt merke til at det er plutselig kommer litt fuktighet mellom wastegate og manifold, ikke mye og fordamper fort. Noen som har anelse hvor dette kommer fra? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 22, 2013 Noen som vet hvordan man får sjekket om wastegate er ok? Er det bare å nappe av slange mellom BC og wastegate for å få fullt turbotrykk eller må man tette slangen? M.V.H Stian Engebakken 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 24, 2013 Ingen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 25, 2013 Da har jeg byttet kamsensor og fikk ikke noen feilkoder på kjøreturen etter. Men har lagt merke til at det er plutselig kommer litt fuktighet mellom wastegate og manifold, ikke mye og fordamper fort. Noen som har anelse hvor dette kommer fra? Det skal ikke store sprekken til før det lekker litt, og det første som kommer ut er gjerne veldig fuktig. Jeg hadde sprekker i manifolden hvor det formelig sprutet ut ved oppstart, husk at det normalt er mye vanndamp i eksosen! Med andre ord; helt normalt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mars 25, 2013 Noen som vet hvordan man får sjekket om wastegate er ok? Er det bare å nappe av slange mellom BC og wastegate for å få fullt turbotrykk eller må man tette slangen? M.V.H Stian Engebakken Har du sjekket sjmautotechnik.com? Scott Mocry har en helt glimrende side som tar for seg masse rundt turbofemmeren og 200tq/S4/S6-bilene. Jeg mener bestemt at han har en sak om wastegaten der! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mars 28, 2013 Ok, da får jeg titte litt der også Takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet April 1, 2013 Har du fått sjekka ordentlig etter lekasjer osv? Jeg hadde lignende problemer nå nylig, jeg gikk rundt motor, og stramma alt av klemmer osv. Etter jeg bytta N75 ventilen, og stramma slangen fra turbo til IC under motor, så ble jeg kvitt problemet. Så var enten N75 eller lekasje i midt tilfelle. Til info, så fikk jeg dette problemet, etter at en vakumslange datt av bak motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet April 4, 2013 Har prøvd å sjekke men ikke finni noe. Ok, jeg kan jo alltids sjekke klemmene og se på alle vakumslagnger en gang til. Takk for svar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet April 4, 2013 Fikk ett tips om att du burde sjekke røret under motor ekstra godt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet April 4, 2013 Noen i nærheten som har lyst til å låne meg en tenningsmodul til AAN-motor? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet April 4, 2013 Det som var kaputt med min. Jeg mener og det er to slike i bilen, og jeg har en defekt ellers skulle du fått lånt den.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet April 4, 2013 Ok, ja det stemmer det:) Jeg tok av kontakten på den ene, da ville ikke bilen starte. Satt den på igjen og tok av den andre, da gikk den som den pleier(Fusking) Det var synd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet April 4, 2013 Var/er en som selger et ombygningssett med coiler og kabler til røverpris, sjekk under deler selges! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet April 5, 2013 Har fått tips om ombyggingssett men hadde lyst til å sjekke om det faktisk er den som er ødelagt. før jeg kjøper. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...