Anbefalte innlegg

Nå har jeg vært ute å sjekket, viften gikk stillere/saktere når jeg koblet sammen med den midterste ledningen.

Altså både trinn 1 og 2 fungerer.

Så da er det vell bare å bestille ny føler og få tatt en rens på systemet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som det blir en easy fix på dette problemet da, mulig du vil oppleve en mer gjevn kjøling nå enn før som også kanskje hjelper på ditt opprinnelige problem.

 

Du kan jo prøve neste gang nåla peker på 110 grader å bruke en annen måler og måle vanntempen, vil tro du får et avvik da tempsensoren for radiator måler kjølevann ut og tempmåleren til instrumentet måler på vannrailen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som det blir en easy fix på dette problemet da, mulig du vil oppleve en mer gjevn kjøling nå enn før som også kanskje hjelper på ditt opprinnelige problem.

 

Du kan jo prøve neste gang nåla peker på 110 grader å bruke en annen måler og måle vanntempen, vil tro du får et avvik da tempsensoren for radiator måler kjølevann ut og tempmåleren til instrumentet måler på vannrailen.

 

Som trådstarter skriver i første post, så blir ikke slangen til radiatoren skikkelig varm, så jeg mener at det kan tyde på et sirkulasjonsproblem i radiatoren. Da hjelper det lite at en bytter sensor om det varme vannet ikke kommer frem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min 2.3 AAR ligger også på ca 97-100grader ved kjøring, ved køkjøring går den opp mot 110-115. Har skiftet tempsensor/org thermostat uten at det har endret seg. Den har heller ikke thermokontakten på radiatoren, usikker på når dette kom. Min er 91mod, etka viser med og uten. Hadde en 94mod, der var den.

 

Min har etterkjøling når motor er slått av, denne har gått etpar ganger. Men lengesiden nå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Langt om lenge fikk jeg føleren i posten.

Skiftet den idag, å den skal starte vifta på trinn 1 ved 85grader og trinn 2 på 90ca.

Temperaturen på måleren i bilen kom opp mot 110grader før vifta starta.

Oljetemp var da på 80grader ca.

 

Gåen giver eller instrument?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som jeg og andre har sagt tidligere det er misvisning på tempmåleren i bilen, da denne måler et annet sted enn termobryter gjør.

Jeg vil påstå at det ikke er noe galt, alt er riktig med 110C når du står stille.

 

Men hvordan startet viften, bånn gass eller Trinn 1?

Har du en ekstern måler å kunne hive oppi for å kontrollmåle temperaturen på bilen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.