A4 b5 bytte til orginale xenon frontlamper

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har facelift a4 b5 2000mod.

Hvordan er det og bytte fra vanlig halogen lykter, til lykter med xenon orginalt?

Er det bare lyktene som må byttes eller en masse annet også?

Evt. Om noen har liggende et sett som de vil selge?

Mvh fredrik :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må i allefall og ha nivå sensorene, for å få lyktene til å justere seg automatisk. Husker ikke om de var på for eller bak akslingen og lyktespylere for å få det godkjent.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okay, så det blir litt styr kansje?

Men om jeg dropper nivå sensorer da?

Har lyktespylere.

Mvh Fredrik :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo gjøre det, og det er ikke sikkert noen legger merke til at du har byttet lamper engang. I værste fall får du en toer på EU, og må skifte tilbake til halogen for visning.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare sånn info så er halogen og xenon lampene like på b5, eneste forskjell er elnettet inne i lykt og balasten du skrur fast under ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye jobb å bytte til xenonlampene og få dem godkjent? Sånn ca. hvor mye jobb er det å montere nivåsensorer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytte lampene er gjort på 30 min, sensorene og styringa er det litt verre med, vet ikke om det fins noe ettermonteringskitt med orginale deler, men fins jo ettermarkedts universal kitt som ikke er så ille å montere ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her har du vel alt du trenger: http://www.kufatec.com/index.php?main_page=product_info&cPath=6_13&products_id=515

Men vil tro dette er en god slump arbeid og montere.. er vel ikke bare bare og få det godkjent i ettertid heller..

Jeg ville bare kjøpt meg noen facelift lykter og satt inn xenon kit.. så for all del juster lyktene!

jeg har ikke fått noen merknader de 2 gangene jeg har blitt stoppet på min bil.. men det går vel litt på flaks også.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men vil tro dette er en god slump arbeid og montere.. er vel ikke bare bare og få det godkjent i ettertid heller..

Men hvis man har montert alt sammen, er det nødvendig å godkjenne det? Jeg mener, står det noe sted i kjøretøyregisteret at akkurat denne bilen var utstyrt med halogen- eller xenon-lyskastere fra fabrikken? Hvis ikke, og alt er montert på fagmessig måte, så ser jeg ikke helt poenget med å bry biltilsynet med slikt...

Ja, det er noe annet med biler som aldri kunne få xenon som originalt utstyr, men A4 B5 er ikke en av disse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvis man har montert alt sammen, er det nødvendig å godkjenne det? Jeg mener, står det noe sted i kjøretøyregisteret at akkurat denne bilen var utstyrt med halogen- eller xenon-lyskastere fra fabrikken? Hvis ikke, og alt er montert på fagmessig måte, så ser jeg ikke helt poenget med å bry biltilsynet med slikt...

Ja, det er noe annet med biler som aldri kunne få xenon som originalt utstyr, men A4 B5 er ikke en av disse.

Godt poeng der!

Dette går vel som ekstrautstyr på disse bilene så vet ikke om noe slikt er skrevet ned i et slags register eller ikke jeg?

Reglene sier vel egentlig at alt som er ombygget skal godkjennes mer eller mindre.. men kan hende det er et smutt hull der ja om du bruker alt originalt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.