Felger/dekk til Touran Cross 2012?

Anbefalte innlegg

Lika ikkje heilt orginalhjula på Crossen likavel... brukt dei ein sommar. Ynskjer lik dekk/felgdimensjon foran og bak i motsetning til orginalt.

Fått pris på Ocean Tornado 8x18 med et35. Vurderer 225/40-dekk.

Crossen er jo rimelig høg så 19" er eg redd blir "rart".

 

Blir dette bra på ein kvit Cross? Nåken som kan fotoshoppa?

 

http://www.koolart.no/products/ocean-tornado-8x18-vwaudiskoda

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lika ikkje heilt orginalhjula på Crossen likavel... brukt dei ein sommar. Ynskjer lik dekk/felgdimensjon foran og bak i motsetning til orginalt.

Fått pris på Ocean Tornado 8x18 med et35. Vurderer 225/40-dekk.

Crossen er jo rimelig høg så 19" er eg redd blir "rart".

 

Blir dette bra på ein kvit Cross? Nåken som kan fotoshoppa?

 

http://www.koolart.no/products/ocean-tornado-8x18-vwaudiskoda

 

Ocean Torrnado er en flott felg som skinner godt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har solgt flere sett Tornado til Touran! :) å det ser meget bra ut! både i 18,19 og 20" :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det er ein fin felg! Såg dette på ein grå S3 her ein dag. Mulig det var orginal audifelg.

Spørsmålet er om eg skal ha et35 eller 45?

Orginalt er framfelgen 6,5x17 et42. Bakfelgen er 8x17 et37.

På vinterhjula har eg idag Passat CC-felgar på 7,5x17 et39, og har 15mm spacer bak. Dette ser bra ut. Bilen er ikkje senka.

Er redd et35 stikk for langt ut framme. Bak er det ingen problem. Om eg tek et45 så blir det med 15mm spacer på sommarhjula òg.

What to do?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det er ein fin felg! Såg dette på ein grå S3 her ein dag. Mulig det var orginal audifelg.

Spørsmålet er om eg skal ha et35 eller 45?

Orginalt er framfelgen 6,5x17 et42. Bakfelgen er 8x17 et37.

På vinterhjula har eg idag Passat CC-felgar på 7,5x17 et39, og har 15mm spacer bak. Dette ser bra ut. Bilen er ikkje senka.

Er redd et35 stikk for langt ut framme. Bak er det ingen problem. Om eg tek et45 så blir det med 15mm spacer på sommarhjula òg.

What to do?

 

ET45 er tingen, så heller spacer hvis man vil ha ha lengre ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli nok et45.

 

På bildet under ser ein kor langt ut vinterhjula stikk. Eller lite langt... Vurderar etterkvart å senke bilen med eit justerbart sett.

Med et45 8x18 og 15mm spacer bak vil sommarhjula bli nesten identisk med dette.

Eg vil ha like felgar/dekk foran og bak slik at eg kan flytte hjula ettersom dei blir slitt.

 

Sjå spesielt kor langt inne bakhjula står på den grå bilen.

 

 

 

2stk Cross.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli nok et45.

 

På bildet under ser ein kor langt ut vinterhjula stikk. Eller lite langt... Vurderar etterkvart å senke bilen med eit justerbart sett.

Med et45 8x18 og 15mm spacer bak vil sommarhjula bli nesten identisk med dette.

Eg vil ha like felgar/dekk foran og bak slik at eg kan flytte hjula ettersom dei blir slitt.

 

Sjå spesielt kor langt inne bakhjula står på den grå bilen.

 

Kan ikke skjønne at ET30 kan være riktig eller se bra ut på en Touran, men det er jo bare å prøve seg fram. Generelt ville jeg heller valgt en bredere felg med høyere offset, for da får man felgkanten ut uten at dekket følger med, for å si det sånn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke skjønne at ET30 kan være riktig eller se bra ut på en Touran, men det er jo bare å prøve seg fram. Generelt ville jeg heller valgt en bredere felg med høyere offset, for da får man felgkanten ut uten at dekket følger med, for å si det sånn.

 

Skjønte ikkje heilt den forklaringa. Meinar du ved å ha meir strekk på dekket, altså brei felg/smalt dekk? Ellers følger vel dekket med felgen ut?

 

Crossen har orginalt et37 og 8"felg bak. Enig i at eg burde hatt en 8.5 eller 9" felg, men har ikkje funnet ein felg som både eg likar, er rimelig og passar foran.

Og eg har eit krav om lik felg foran og bak.

 

Blei vanskele dette....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønte ikkje heilt den forklaringa. Meinar du ved å ha meir strekk på dekket, altså brei felg/smalt dekk? Ellers følger vel dekket med felgen ut? Crossen har orginalt et37 og 8"felg bak. Enig i at eg burde hatt en 8.5 eller 9" felg, men har ikkje funnet ein felg som både eg likar, er rimelig og passar foran. Og eg har eit krav om lik felg foran og bak. Blei vanskele dette....

 

Var ikke klar over at crossen har så lav offset, her ser det ut som det er 47 som vanlig Touran

http://www.lochkreisdaten.de/auto/Volkswagen/Cross%20Touran%20(2007%20-%20/

 

Men hvis det er bedre plass så er det jo det positivt. Ja dekket følger felgen, men toppen av et dekk med et visst offset/ET er på samme sted uansett felgbredde, dvs hvis man spacer ut en smal felg for felgen sin del, så kan dekket havne for langt ut til at det ser bra ut. Sånn sett er 9 tom ET43 med 235 bedre enn 8 tom ET30, felgen er på samme sted men dekket sitter mer riktig i hjulhuset og sannsynligheten for subbing er mindre selv om felgen er like langt ut. Dekket er mer strekt også ja, men innenfor rimelighetens grensen, f.eks 9 tom og 235 så er det ikke så skrå dekkant.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser den forklaringa der ja når eg får tenkt meg om...

 

Sjekka vognkortet no.

Trur kanskje Volkswagen har ein liten jobb her, eller så er det Statens Vegvesen.

Iflg vognkortet skal min bil ha minimum et50 på 6,5" felg både foran og bak.

 

Bilen er orginallevert fra norsk forhandlar med 8" felg bak med et37. Langt fra lovleg sett opp mot vognkortet. Ikkje ein gang et42 framme er godkjent.

 

Blei jo enda meir usikker etter dette...

et37.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utsetter valget litt.. Leita no etter 8,5x18 felg. Evt opp til 9x19, usikker på om det sporar fælt. Tykkjer egentle orginalhjula sporar òg, spesielt ved akselerasjon.

 

Er vel ikkje meir plass i hjulhusa på Crossen, trur det berre er plastbuane som byggjer ut ein del.

 

Om det er pent eller ikkje? Bedre enn orginalhjul som står langt inni hjulhuset syns eg. Legg ved eit par bilder så ein ser.

 

20130228_115329.jpg

20130301_111732.jpg

20130301_111805.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.