Senkefjærer fra Mobilsentrum?

Anbefalte innlegg

Har myst litt på disse med stor skepsis. Koster snaue 1k for sett til min '92 A100 Avant, noe som er lite. Etter mailer frem og tilbake med Mobilsentrum fikk jeg aldri noe svar på merket på fjærene, kun at de skal være produsert i Holland, være av god kvalitet og leveres med TÜV-papirer om ønskelig. De skulle også ha solgt endel slike sett uten noen klager. Spørsmålet er om disse kan være noe å satse på? Kjører på ingen måte noen sportsbil, men brakka kunne gjerne vært noe lavere samt stivere. Noen erfaringer?

 

Mvh.

Tommy

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det gamle uttrykket "Du får hva du betaler for" er det første jeg tenker når jeg ser prisen. For all del, det kan jo være at fjærene er helt brukbare, men samtidig syns jeg det er en grunn til at "ordentlige" merker gjerne koster 3-4 ganger så mye, eller mer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter å ha sjekket litt rundt, koster det jo ikke mer enn 1598,- på NBS for Weitec 35mm. Regner vel med at dette kan være et sikrere kjøp enn 'noname' fra Mobilsentrum :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen tvil. Gå for fjærer fra en kjent produsent.

 

Personlig ville jeg valgt H&R eller Eibach, men Weitec høres mye tryggere ut enn noname-fjærer som levers med TÜV-papirer "hvis ønskelig".

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med disse?-> http://www.autospar.no/goxdb001[00144].html (kopier og lim, linken fungerer ikke) Kan ikke si jeg har hørt noe om JOM før. 999,- var hvertfall skremmende billig. Leverer komplette sett med dempere til 5100,-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De fjærene er ikke for Avant, men det komplette settet var det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde faktisk senkefjærer fra mobilsentrum på min forrige bil, en 90 mod. passat stasjonsvogn. Jeg syns de fungerte greit, var kanskje ikke den samme komforten som på dyrere fjærer, men man kan vel ikke forvente det til 998 kr.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.