Anbefalte innlegg

Hei

 

Holder på å skal handle inn lakksprøyte.

I det lange løp skal det bygges lakkboks for avansert hobby bruk, men akkurat nå blir det garasje lakkering.

 

Tenkte å handle inn en skikkelig sprøyte når en førsta handlet.

Men sprøyter finnes fra 49kr til 10k++kr

En kompis er lakkerer i industrien og kommer til å ta seg av lakkeringen.

 

Men han er vandt med litt annen lakktype og utstyr enn det som er aktuelt til bil.

 

Har lest litt rundt og en finner da noen som sier at Biltema sin Proff sprøyre er gulle god og andre som sier at den er boss.

Har Biltema sluttet med den? Finner den ikke på nett i hvertfall.

 

Har fra lakkerere fått annbefaling på Devilbiss GTI Pro og iWata Supernova

 

Men så er det hundre versjoner av de da....

 

http://www.ebay.com/itm/DEVILBISS-GTI-PRO-T1-BASE-13-BRAND-NEW-BOXED-/251228855418?pt=UK_Body_Shop_Supplies_Paint&hash=item3a7e681c7a

 

http://www.ebay.com/itm/DeVilbiss-GTi-Pro-Lite-Spray-Gun-Cutting-edge-performance-Various-options-/390539062760?pt=UK_Body_Shop_Supplies_Paint&hash=item5aedf12de8

 

http://www.ebay.com/itm/400218452474

 

Noen som kan gi noen vel mente råd?

 

Vil ha en som vanlige dødelige greier å bruke (dvs eg) ikke at en må vere proff for å få det til å funke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er jeg også interessert å vite litt mer om!:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Devillbiss er konge, men eg syns biltema proffsprøyta er mer en god nok for hobbybruk. bare kjøp rett dysestørrelse de som følger med sprøyta er vel for grunning/sprøytesparkel

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke så lenge siden eg handlet:). husk nettsidene suger!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finner ikke kombi modul med regulator, vann utskiller og filter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva vil være rett dysestørrelse i så fall?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her finner du sprøyta fra Biltema. Må bare bla litt ned på siden, så ser du den. Har lakkert to sett felger med denne sprøyta, med dysa som følger med, og til mitt bruk har den vært mer enn bra nok. Gjelder bare å få justert den "riktig", og ha rett trykk fra kompressoren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har lakkert tre;)

Men syns den spytter litt, hva kan det komme av?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har selv devilbiss gti pro, godt fornøyd med den, hobbylakerer selv og aldri jobbet med faget.

 

Når det gjelder vannutskiller har ivertfall jeg erfart at i tilleg til en fast montert en må det også stå en liten en på inntaket rett på sprøyta. dette pga kondens som oppstår i slangen.

90 liter kompressor holder nok godt unna, til og med en 25 liter har holdt unna for meg, men da har jeg kun lakket 3-4 paneler av gangen og aldri full helakering med alle paneler på en gang

Med gode produkter og at man følger hiddenbladene nøye, kan en hobby lakerer få overaskende gode resultater i en hjemmesnekra boks

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser vel "Selvmatende" som er tingen da?

 

Ser på det som ganske stor forskjell på 289kr og 4000kr...

 

Funker Biltema sin vann fjerner (vis de har)?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selvmatende som jeg har brukt, ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.