#1 Skrevet Februar 27, 2013 Hei Skal skifte filter og olje på 08 T5 4 motion. Jeg mente betemt at olje og filter skal byttes. Men jeg ser flere steder at det er et filter der men det er vedlikeholdsfritt fra 2004 modeller. Skal denne ha patron med olje eller en 1 liter? Skjønner ikke dette helt? På t5 skiftet de vel ut 4 motionsystemet etter 4 år, til en nyere generasjon. Skille går vel på ny type filter vs gammel type filter. Litt usikker her... Need help 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 28, 2013 Er absolutt ikke dumt å bytte filter på de, så kjør på. Pleier å ligge en sånn fin slush med drit på filteret. På jobb så fyller vi en liter oppi ei pumpekanne som har et munnstykke som passer rett på haldex'en etter påfyllingskruen er skrudd ut også er det bare å kjøre inn alt for så å skru ut munnstykke og vente til det slutter å renne Lurt å bytte påfyllingskruen også da den har kobberskive 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 28, 2013 På nyeste t5en får man ikke bytte filter, men går på de gamle. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 28, 2013 Nå prater vel du om den nyeste med 2 liter. Fra 04 til 2010 er det vel filter og olje? - - - Updated - - - Er absolutt ikke dumt å bytte filter på de, så kjør på. Pleier å ligge en sånn fin slush med drit på filteret. På jobb så fyller vi en liter oppi ei pumpekanne som har et munnstykke som passer rett på haldex'en etter påfyllingskruen er skrudd ut også er det bare å kjøre inn alt for så å skru ut munnstykke og vente til det slutter å renne Lurt å bytte påfyllingskruen også da den har kobberskive Flott takk for hjelpen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 28, 2013 På nyeste med 2 liter ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 7, 2013 På nyeste t5en får man ikke bytte filter, men går på de gamle. Absolutt anbefalt å skifte filter på de med Haldex gen 4 også, men VW vil ikke selge filtrene til disse. Har skiftet flere ganger på Haldex 4 på 2010/2011 T5, fikk kjøpt filter fra Ramtech i Sverige. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 7, 2013 kjøp filter på volvo da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 10, 2013 Har fått kjøpt haldexfilter til 06 t5 hos møller jeg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 10, 2013 Har fått kjøpt haldexfilter til 06 t5 hos møller jeg.. Er facelift transporter det er prat om 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 12, 2013 Hei Slenger meg på denne tråden, jeg har en 2005/06 mod 4-motion. Skal ha stor service på denne nå den har gått ca 195 000km , tenker da også på å bytte dette filteret og olje siden jeg ikke vet om dette er byttet. Har ikke studert under den enda, men hvor ligger dette filteret og hvor mye olje går det på ved et bytte holder det med en liter? Hvilken type olje skal på? Har noen dele nr til filter og påfyllingsplugg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 12, 2013 Hvis du går på møller og sier du skal ha haldexolje til den bilen. Så får du et "kit" med 1l olje og to nye plugger. . ca 400kr.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 12, 2013 Hvis du går på møller og sier du skal ha haldexolje til den bilen. Så får du et "kit" med 1l olje og to nye plugger. . ca 400kr.. Ok, flott da gjør jeg det slik, filter får du også bestilt der vil jeg tro Hor ofte bør denne oljen /filteret byttes? Takk for hjelp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 14, 2013 Tror det er 60 000 km intervall på dette. Du må lage deg en nøkkel for å komme til filteret, mulig det var 24mm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 14, 2013 Trenger ikke å lage noe nøkkel til filter, bare og slippe ned diffen i fremkant med 18mm nøkkel er snakk om 1 bolt, da droppes diffen ned ca 5cm. Så bruker du 24mm pipe på filteret. Er 60 000km intervall på all haldex. Det du trenger er 1 liter haldex olje, og 1 filter og nye pakninger på tappe og fyllepluggen. Husk og skru ut rett plugg, tapping er 8mm umbrako(i fremkant på høyre side) og fylling er en 5mm umbrako på siden av diffen i fremkant/midten på venstre side. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 14, 2013 Hvis du har den typen fastnøkkel som har litt vinkel på tolvkant enden så slipper du å demontere noe for å få ut filteret Pleier å bruke det på jobb. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 18, 2013 Flott ! Filter, olje og plugger bestilt på Møller i dag. Greit å få dette gjort da jeg ikke finner ut om det er gjort på bilen min. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet September 18, 2013 Ville kanskje lurt ut pumpa og når du først skal under der. Greit å sjekke om det ligger mye dritt i filteret på pumpa. Sitter bare med to stk 4mm unbrako Når du fyller på ny olje kan det være greit å la det renne til det er blank olje som kommer ut før du setter i tappepluggen. Da får du med deg litt dritt som ligger i bunnen av haldexen også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...