Lyset i bagasjerommet sluttet å fungere - Passat 3bg

Anbefalte innlegg

Jeg har en passat 3bg som lampa i bagasjerommet sluttet å lyse, det blunket mange ganger og så plutselig sluttet det å lyse.

Det ble byttet pære etter at det skjedde, men det lyser fortsatt ikke. Noen som har noen tips?

Kan det være lampehuset eller noe ledninger som det er brudd på?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beste er jo å måle inne i lampehuset med voltmeter for og konstantere at ikke er strøm der, så videre skjekke ledninger, kontakt punker, sikringer osv

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei da skal jeg få sjekket det, seinere i dag

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vedder på at det er microbryteren i låsemekanismen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vedder på at det er microbryteren i låsemekanismen.

tør ikke og vedde imot der;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men dem andre lysa i bilen lyser da jeg åpner dørene, det er kun i bagasjerommet!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om jeg ikke tar helt feil nå.. Så lyser vel bare bagasjerommet når luka er oppe? Ihvertfall på sedan vil jeg tro det er slik? Mulig er forskjellig på avant.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er nok microbryteren hadde det slik på min og, åpnet mekanismen å det va en lodding som var gåen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men dem andre lysa i bilen lyser da jeg åpner dørene, det er kun i bagasjerommet!

Når vi sier feil i mikrobryteren, så menes det altså mikrobryteren i bagasjeluka di..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, det er antagligvis den. Noen som vet ca hvor mye det koster å få det fikset?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde akkurat samme problemet i høst!

Hos meg var det bryteren i låskassen som hadde tatt kvelden.

Ser noen snakket om å åpne mekanismen her, men min var "naglet" sammen så det lot seg ikke gjøre. Kjøpte en brukt del fra eBay for omtrent 250,- inkl frakt.

Hos meg var det et problem at det var korrodert i kontakten til låskassen sånn at de små pinnene i kontakten hadde brukket, i tillegg. Måtte derfor kjøpe både ny kontakt og ny låskasse : mad :

Jeg husker ikke i farten hva de forskjellige ledningene i kontakten går til, men hvis du bruker en ledningsbit til å "kortslutte" de to riktige skal det bli lys i taket :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar :) men har ett spørsmål til, vet dere hvordan man får byttet pære i askebegeret? Rundt sigarett tennern?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.