#1 Skrevet Februar 28, 2013 Hei. Skal bytte turboer og litt annet småtterier på en 2.7t (audi a6 2000 modell) og så lurer jeg på om starteren må tas av før jeg løsner motoren fra kassa (tiptronic) og løfter den ut? Og er det noe annet jeg bør passe på? Ser det nevnes at torque plata må sikres når motoren er tatt ut. Hva menes med det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 1, 2013 Såvidt jeg kan se, så kan starteren bare være der. Trur ikke den kan komme i veien for noe der den sitter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 1, 2013 Hvis du har tilgang til løftebukk er det enkleste å slippe ned motor med girkasse stående på travers med fjærbein og alt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 1, 2013 Hvis du har tilgang til løftebukk er det enkleste å slippe ned motor med girkasse stående på travers med fjærbein og alt. Det har jeg nettopp gjort, og det var veldig kurant i allefall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 1, 2013 Om du har tatt vekk fronten å ska ha den ut den veien så kan du like greit løsne akslingene å ta med deg kassen ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 1, 2013 skal du ta ut motor uten kasse, må starter av, så løsne converteren 3/4? bolter slik at converter bilr igjen i kassa. Ellers kan du/ vil du skade kasse/converter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 1, 2013 Her var det mange bra innspill ja Har ikke løftebukk og kanskje parkert den litt for langt frem i garasjen til å få motoren med kassen ut. Men trenger jo evt ikke å ta den så langt ut fremover? Trenger kun nok for å komme til turboene. Hvilket av alternativene er best?: Alt 1: Hvor mye ekstra er det å senke den med travers? Er det bare å løsne tip-spaken inni bilen, skru av boltene i dempertårnet, løsne girkassefester, drivakslinger til fremhjulene og den bakover for så å senke ned traversen? Alt 2: ta ut motor og kasse fremover? Alt 3: ta ut kun motoren? Skal sies at jeg har kommet så langt at jeg har bare å ta ut starteren så er jeg klar for å splitte motor fra kasse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...