Vekt tall i vognkort til Audi 100/A6 avant quattro 1992-1996 bensin/diesel (4A/C4)

Anbefalte innlegg

Hei alle VAG venner :-)

Jeg lurer på om det er noen som kan hjelpe meg.

Har lenge irritert meg over at det er skrevet endel i vognkortet på bilen min vekt tall som jeg synes er urimelig lave.

Historikk:

-Originalt 2.6 ABCmotor 150hk og autolat girkasse med quattro.

-Godkjent ombygget til 2.5 AAT motor med 6tr. manuell og quattro.

En eller annen gang, var tilhengervekta nedjustert og nyttevekta oppjustert.

Men da jeg fikk bilen godkjent ombygd med diesel ble nyttelasta nedjustert til 345kg noe jeg mener er feil.

Info nå i vognkortet:

Egenvekt med fører: 1865kg

Tillatt totalvekt: 2210kg

Nyttelast: 345kg

Max henger m/ brems: 1440kg

Max henger u/ brems: 750kg.

Håper flere kan gi meg tallene fra sitt vognkort, både fra bensin og diesel, slik at jeg får sammenlignet dette med mitt.

Tenker jeg da skal ta meg en tur til trafikkstasjonen og krangle litt med han som godkjente bilen, hvis tallene er unormalt lave :-)

Info fra bil og henger appen til android. (skal ta bilde av vognkortet etterhver)

e3a3aju2.jpg

(Bilen står akkurat nå uten dyser og pumpe, som er sendt til minges universal service for overhaling/oppjustering)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Orginal A6 97' 2.5 TDI AEL 140hk quattro:

Egenvekt: 1685

Egenvekt med fører 1760

Totalvekt 2160

Maks nyttelast 400

Tilhenger m/brems 1550

Maks aksellast foran 1150

Maks aksellast bak 1130

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også 2210kg totalvekt. Trekker du fra egenvekt har du da nyttelast. Egenvekt på min er nede på 1500 og noe tror jeg, det er aat fwd. Differansen er nyttevekta. Egenvekta er urealistisk lav, har kjørt den på vekta og kommer ut mye høyere. Slik sett tror jeg tallene dine er ganske nært korrekt.

Min har 1450 hengervekt og 750 uten brems.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er alltid 750kg uten brems :)

Enkleste er vel om du bare bruker app'en din og tar en tur på finn. Gå på annonsene av a6 og 100 med quattro tast inn de du finner skiltnumre på så har du massevis med sammenlikningsgrunnlag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Seff.... er det mulig, skjønner ikke helt at ikke jeg tenkte på det med en gang : oops : : oops :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er alltid 750kg uten brems :)

Nei... Om du ikke tenker isolert på C4 da.

Vw T4 f.eks har 2000-2500kg med brems men kun 700 uten brems

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har 97' c4 avant 2.6 quattro manuell.

Står 1450 på henger vekt , slik de ble regga som varebil. Når er bilen regget som stv. Fortsatt bare 1450kg. Mener å ha lest at de som ble regget ny

Som 5 seter hadde 1550kg.

Ellers er totalvekta 2210kg.

På vekta veide jeg bilen min tom uten fører og kun ca 20 liter bensin , til 1630kg. I vognkortet står det 1550.

Mener det revne annen vektberegning idag , lurer på om det er faktisk tom-vekt + 75 kg(fører) + noen kg for drivstoff.

Jeg stusser jo litt når en fwd Mercedes A klasse kan lovlig trekke tyngre en min a6 quattro.

Følger med på denne tråden spesielti forhold til om det er mulig få regget x- varebil til personbil vekt.

Å trekke maks vekt , gjør jeg både med båt og bilhenger med denne bil, bedre redskap til det har jeg ikke behov for.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.