#1 Skrevet Mars 1, 2013 (endret) Hei. Som tittel sier, når jeg svinger helt om i lav hastighet kommer det en klunke/dunkelyd som øker litt i volum jo mer man dreier rattet, lyden er også høyere ved rattutslag til høyre enn til venstre (med utgangspunkt i rettstilte hjul). Noen som har forslag til hva dette kan være, eventuelt hva jeg kan gjøre for å finne ut av det? Kan det være disse lagrene på toppen av demperne fremme f.eks? Mistenker disse evt drivknutene(?) utfra hvor lenge siden det er diverse deler har blitt byttet på bilen. på forhånd takk. Mvh Nichlas Tveit Edit: Bekreftet at det var lageret, lyden forsvant etter bytte 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 1, 2013 Hva slags bil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 1, 2013 golf mk4 1,9 tdi 4-motion. kanskje greit å ha med ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 1, 2013 Topplager? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 1, 2013 Tenker fjærbeinslager/topplager jeg også. Hvis du smeller/dunker når du vrir på rattet i lav /ingen hastighet hørtes det som det for meg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 1, 2013 Det er dette lageret som er på toppen av demperen som holder demperen oppe, eller er jeg helt på tur da? Edit: Etter litt googling så kom jeg fram til at det stemte. Disse er jo trolig veldig gamle utfra tilstanden til demperne, så godt mulig at det er dette. Skal på med coilovers i nær fremtid så får bytte disse i samme slengen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 1, 2013 Stemmer det. Ja ta med noen fjærbeinslager og foringer (får et kitt) i samme slengen så blir det bra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 1, 2013 http://www.ecstuning.com/Volkswagen-Golf_IV--TDI/Suspension/Installation_Kit/ES2569956/ Noen som kan si meg om det kittet vil fungere? Utfra det jeg finner i "etka" (russisk sak) så er det likt foran uansett om du har 4-motion eller ikke, men er usikker på hvordan det er bak, ble ikke helt klok utfra hva jeg så på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 2, 2013 Ser ut som det kan fungere foran, litt usikker på innfestninga på toppen av demperen bak.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 5, 2013 Etter en titt i etka er det annet opplegg bak. Fikk ordna med deler fra møller istedenfor blanding av originale golf deler og noe cupra-r for mer stivhet! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...