Klunkelyd ved stort rattutslag i lav hastighet

Anbefalte innlegg

Hei.

Som tittel sier, når jeg svinger helt om i lav hastighet kommer det en klunke/dunkelyd som øker litt i volum jo mer man dreier rattet, lyden er også høyere ved rattutslag til høyre enn til venstre (med utgangspunkt i rettstilte hjul).

Noen som har forslag til hva dette kan være, eventuelt hva jeg kan gjøre for å finne ut av det?

Kan det være disse lagrene på toppen av demperne fremme f.eks? Mistenker disse evt drivknutene(?) utfra hvor lenge siden det er diverse deler har blitt byttet på bilen.

på forhånd takk.

Mvh

Nichlas Tveit

Edit: Bekreftet at det var lageret, lyden forsvant etter bytte

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags bil?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

golf mk4 1,9 tdi 4-motion. kanskje greit å ha med ja :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Topplager?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenker fjærbeinslager/topplager jeg også. Hvis du smeller/dunker når du vrir på rattet i lav /ingen hastighet hørtes det som det for meg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er dette lageret som er på toppen av demperen som holder demperen oppe, eller er jeg helt på tur da?

Edit: Etter litt googling så kom jeg fram til at det stemte.

Disse er jo trolig veldig gamle utfra tilstanden til demperne, så godt mulig at det er dette. Skal på med coilovers i nær fremtid så får bytte disse i samme slengen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer det. Ja ta med noen fjærbeinslager og foringer (får et kitt) i samme slengen så blir det bra :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som det kan fungere foran, litt usikker på innfestninga på toppen av demperen bak..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter en titt i etka er det annet opplegg bak.

Fikk ordna med deler fra møller istedenfor :)

blanding av originale golf deler og noe cupra-r for mer stivhet!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.