#1 Skrevet Mai 10, 2005 Jeg tror det er forsvunnet en plastikkslange fra forgasseren min og bilen går som en dass! Det er en pierburg 2e2.. Da jeg fjernet hele luftfilterboksen min for å sette på greenfilter så teipet jeg igjen en plastikkslange som ikke lenger hadde noe festepunkt (boksen var jo borte). Slangen kom ut på baksiden av forgasser tror jeg.. Bilen gikk ok etter dette. Men da jeg her en dag oppdaget at denne slangen ikke eksisterte lenger (fåglorna vet hvor den ble av) tenkte jeg at det kunne være grunnen til at bilen gikk som en dass.. Den er treg å få start på, kubber lett når den er kald og går ujevnt/rykkete både som kald og varm.. Har byttet plugger uten at det hjalp.. Noen tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 10, 2005 den slangen er bare til forvarming, og skal ikke ha så mye å si nå.. bilen går fint uten den sjekk heller om du har frisklufts-problemer.. at motoren ikke suger luft andre plasser enn gjennom luftfilteret. Sjekk spesielt gummislangen som går ned på innsugsmanifolden fra bremseservoen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 10, 2005 Og hvordan sjekker jeg dette? Lar motoren gå og føler meg frem? Evt. kikke etter sprekker i slanger osv? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 10, 2005 start den og finn frem f.eks startgassen, etter prøv å lytt etter lyder.. ta på slanger og kjenn men det enkleste er vel å bruke startgass, endrer turtallet seg når du sprayer en plass, inspiser nærmere. det kan også være pakningen mellom forgasseren og manifolden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...