#1 Skrevet Mars 2, 2013 Hei Har en S4 C4 jeg slitter med å få startet med nøkkel. Bilen har fått ny starter og ett topp ladet batteri som er blitt stress testet. Bilen starter uten problemer når den blir drat i gang. Finner ikke ut hva det kan være, startsperre virker jo usannsynelig siden bilen går når den blir dratt i gang uten å stoppe. Har hatt ut instrumentet for og se hva det kan være på baksiden. Har funnet en leddning med to ledere som går ut på baksiden av tenningslåsen "nærmest dashen", men den henger bare og slenger, finner heller ikke ut hvor den skal gå. Noen tips? Er snakk om denne ledningen Har også prøvd og lese litt i dennen tråden; http://forum.vacn.no/showthread.php?15397-H-%C2%A4-amp-*-%C2%A4-startsperre-!-%28problem%29 Der de refferer til en svart leddning opp bak dashen som leder til en liten boks der leddningen pleier og ha dårlig kontakt. Men denne leddningen eller boksen finner jeg ikke på min bil. Noen tips? Håper noen har noen gode forslag da jeg begynner å få en smule leia. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 3, 2013 ta mulitmeteret og mål deg fram til kva ledning som gir strøm kun når du held i "starte" posisjon bak på tenningslås, so føl du den tilbake, signal på innslagsreleet treng ikkje alverden med straum, så i verste fall kan du jo strekke ein ny ledning så du får start fram til du finn ut kva som er feilen. Om ingen gir signal fra tenning så sjekk sikringer/ strømtirførsel, og om det er strøm til er sjølve tenningslåsen problemet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 3, 2013 s4 c4 har ikke startsperre så er nok ikke det nei 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 3, 2013 Bytt bakstykket på tenningslåsen din. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 3, 2013 Bytt bakstykket på tenningslåsen din. Er nok den ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 3, 2013 Bytt bakstykket på tenningslåsen din. Ja vært inne på tanken. Er vel siste mulighet nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 3, 2013 Den jobben er forholdsvis fort gjort. Du må bare håndtere å ligge i en veldig ubehagelig skrustilling for å komme til under dashen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 3, 2013 setter en 5`er på tennings bakstykket jeg også , Mener å huske det er like greit å ta ut instrumentet for å komme til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 3, 2013 Kjappeste er å ta ut speedometeret ja, kommer veldig greit til derifra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 14, 2013 Noen andre bedre forslag? Bakstykke byttet men null reaksjon fortsatt. Synes dette er meget rart.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 14, 2013 Går startern din når du vrir på tenningen? Hvis ikke er det bare å begynne å måle seg frem til om starteren får tilført strømsignal så innslaget spretter inn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 14, 2013 s4 c4 har ikke startsperre så er nok ikke det nei Sikker på det? Min 94 modell 100 har org alarm og startsperre. Rart om ikke S4 kan ha det som en tdi kunne ha da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 15, 2013 S4 C4 har startsperre på enkelte modeller. har på min. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 15, 2013 Nå kom det vel en del nytt på C4 rett før A6 ble lansert i 94 Ufo bremsene ble byttet ut med skikkelig skiver på S4 , Airbag ble standard på førersiden S4 , V8 ble lansert i S4 sammen med 6trinns manuell. SÅ ser ikke bort fra at startsperre ble introdusert også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...