#1 Skrevet Mars 3, 2013 (endret) Hei! Dette er en forsåvidt enkel jobb, men velger å spørre for å være på den sikre siden Byttet demperne bak på mine foreldres passat for 3 mnd siden. Funket veldig bra, men nå er de jo allerede kaputt... Er som å kjøre i en karusell Kjøpte Sachs dempere på Torshov, og har snakka med dem, de ville ha bilen inn på verksted for å sjekke om det var monteringsfeil(i og med at jeg hadde gjort dette selv). Lurte litt på hvordan man kunne montere disse feil? var jo ganske idiotsikkert. Han mente at man tydeligvis kunne ha ødelagt demperne hvis man presset dem helt sammen, når man åpnet dem. Men nok om det. Det jeg lurer på er; Hvilken vei skal den "tappen" som er nede på demperen stå? inn mot hjulet, eller senter av bilen? På forhånd takk - Jørgen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 3, 2013 jeg har alltid montert den mot hjulet som bilde A viser 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 3, 2013 Sirkelen skal visualisere Bremseskiva så da antar jeg du mener at du monterer med "tappen" bort fra hjulet da? vanskelig å se hvilken vei det var best å montere den. Da det ikke var lett å se om den var skjev eller ikke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 3, 2013 bilde som viser hva jeg mener 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 3, 2013 Supert! takk for hjelp Har du peiling på om demperen kan gå istykker hvis man presser den isammen når man har åpnet den? Eller andre måter den kan gå istykker på iløpet av 3 mnd? f.eks. feilmonteringer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 3, 2013 en demper som er helt ny bør kunne komprimeres helt uten at den ryker. at en gammel demper går åt skauen om du gjør det samme skjønner jeg, da den er går uten for sitt vanlige "slitte" område og ødelegger O-ringer osv og hvordan monterer man en demper veldig feil? jeg holder en knapp på fabrikasjonsfeil jeg. men nå er ikke jeg noen demper ekspert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...