#1 Skrevet Mars 3, 2013 Hei Har problemer med atta absen slår inn som faen fra 40km/t og ned,så du får ikke bremse ned. Får ikke noe feil på vag com eller abs lyset. Har bytta begge abs sensorane foran og styreenheten til absen og prøft med ei ny abs "sentral" Men er akuratt likt.men over 40km/t og opp funker det! Noen som har hatt samme problem?eller vet va det kan vær?? Takk for svar/hjelp på forhånd 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 4, 2013 Ren gjetning, men siden EDS systemet (hvis bilen har dette) ,skal skru seg av etter 40 km/t, er det noe sammenheng med det ? Mener elektroniske diff sperre/brems ble innført på c4 a6 quattro fra og med 97. Men at EDS ble levert s6 før 97 og muligens på s4. Usikker på hvordan EDS er konstruert, trodde det var en integrert i abs hjernen/ sensor, isåfall behøver ikke feilen ha noe med EDS. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 5, 2013 Okei Eg vet ikke,kansje prøft med en ny/brukt abs hjerne? Takk for hjelp/svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 6, 2013 Hvis det er likt som på min s4 så vises det ikke i vag-com eller nødvendigvis på abs lyset om det ikke fungerer. jeg måtte av med ledningene under baksete å måle motstanden på disse mens noen snurrer på hjulet. da fant jeg ut av den ene sensoren bak som slo inn med feil verdi. skiftet denne å voila fungerte abs en igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...