Rutelim til frontrutepakning?

Anbefalte innlegg

Mistenker at pakningen til frontruten min ikke er helt 100% da det kommer vann inn på taket. Ser slik ut:

Photo 27.02.13 18 27 05.jpg

Tenkte jeg skulle prøve å lime den skikkelig inntil karosseriet, så er det noen som har tips til hva slags lim jeg bør bruke og hvor jeg får kjøpt denne? Fungerer feks 7Tec?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,byttet nettopp bakrute i en A4 og bruke da " Sika Tack" kan faktisk bruke bilen etter bare en time.

Den er litt tung å presse ut!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,byttet nettopp bakrute i en A4 og bruke da " Sika Tack" kan faktisk bruke bilen etter bare en time.

Den er litt tung å presse ut!!!

Hvor får man kjøpt det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ruta skal være tett uavhengig av den lista. Enten er ruta limt for dårlig og ikke er tett eller så lekker det fra et annet sted..En pyntelist for og lede vannet bort på sidene. Nye vag/audi har ikke den listen på rutene lengere. Limer du den til karroseriet blir det et helvete for den som skal skifte ruta på den en gang i framtiden..Sett nok av sånt tull når jeg har skiftet ruter.. hadde prøvd og sett fra innsiden om du kan se hvor det lekker fra og tettet derfra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ruta skal være tett uavhengig av den lista. Enten er ruta limt for dårlig og ikke er tett eller så lekker det fra et annet sted..En pyntelist for og lede vannet bort på sidene. Nye vag/audi har ikke den listen på rutene lengere. Limer du den til karroseriet blir det et helvete for den som skal skifte ruta på den en gang i framtiden..Sett nok av sånt tull når jeg har skiftet ruter.. hadde prøvd og sett fra innsiden om du kan se hvor det lekker fra og tettet derfra.

Har du tips til metoder jeg kan sjekke om det er ruten som ikke er tett? Har sprutet som faen på den, men klarer ikke helt å se om det kommer vann inn der. Kan det være andre pakningen som er ødelagte rundt der?

Edit: Har hatt dette problemer før: http://forum.vacn.no/showthread.php?245070-Lekkasje-ved-frontrute Så har kanskje en sammenheng?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ruta di er limt og det er det som er pakkningen/ Gjør ruta tett.Nå er det ikke ukjent at vag/audi har hatt rust der ruta blir limt.har ruta hvert skiftet før er det veldig lett når man skal skjære bort limet og lage en skrape i lakken under der.Blir ikke dette grunnet lagt i lakk så legger salt seg der og da begynner det og ruste under limet som igjen kan føre til lekkasje.

443817&width=192&height=144&zwidth=192&zheight=144&x=96&y=72.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ruta di er limt og det er det som er pakkningen/ Gjør ruta tett.Nå er det ikke ukjent at vag/audi har hatt rust der ruta blir limt.har ruta hvert skiftet før er det veldig lett når man skal skjære bort limet og lage en skrape i lakken under der.Blir ikke dette grunnet lagt i lakk så legger salt seg der og da begynner det og ruste under limet som igjen kan føre til lekkasje.

[ATTACH=CONFIG]191249[/ATTACH]

Er det noen måte jeg kan sjekke dette uten å ta ut hele takinteriøret? Begynner å bli veldig lei av å lete etter denne forbanna lekkasjen, uten å finne en nå :-P Går vell an å ta ut hovedlyset (hele huset) framme i bilen slik man får sitt inn der ruten går til karoseriet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta av a-stolpe dekselene skru ut huset som du kaller det hehe og eventuelt solskjermer og festene til dette for og få ned fronten på taktrekket, men på det fleste bilene får du bøyd taktrekket litt ned men da må du være forsiktig. En lomlykt til og lyse hjelper også

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta av a-stolpe dekselene skru ut huset som du kaller det hehe og eventuelt solskjermer og festene til dette for og få ned fronten på taktrekket, men på det fleste bilene får du bøyd taktrekket litt ned men da må du være forsiktig. En lomlykt til og lyse hjelper også

Må man av me interiøret der? Går ikke an å gjøre som på bildet? :interior_light.jpg

Etter å ha snudd alt som heter interiør i i bagasjerommet, er jeg mildt sagt lei av å rive av alt det der :-P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner det hehe men er fort gjort og ta a-stolpe dekslene og løsne resten

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner det hehe men er fort gjort og ta a-stolpe dekslene og løsne resten

Var ute nå og tok av trekket av a-stolpen samt leselyshuset :-P Var veldig fuktig/bløtt der inne. Vet du hvordan feste til solskjermen er festet? Ikke den med sving på mest til venstre, men den nærmere midten med lås på? Klarer ikke å se under om det er slik clips eller ei, og er litt redd for å bare dra til.

Men det positive er at jeg endelig har funnet lekkasjen! Sprutet lenge og mye på toppen av frontruten og etterpå da kunne jeg se dråper med vann rundt ruten inne i bilen, som også rant ned på a-stolpen. Bilder:

A-stolpen:

aF_Pgax5EabcGgv-xB0z4054bCcDWS6l_6gTHkm5dko.jpg

Opp under taket:

YLbUhkRMt9r0MZohV2GYAw9T__sboOq9ubYWg2Gybl8.jpg

Den silikonen som er opp under taket, er det normalt? Eller ser det ut som om noen har hatt dette problemet før? Hovedproblemet er vell en pakning som er dårlig til ruten, eller selve limet? Kan jeg fikse dette selv?

BkyHE8fRtvOiVIaIoQr4USm46Api5QuNOXGJFVa7SZg.jpg

Ko7S7LcwPffe2wFq_0LAX2qgYfx-rp6_NYtCpQL-gZ4.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok limet det det lekker igjennom da dessverre. Vet du om frontruta har vært byttet før?fukten kan ha liggi der en stund men først nå har det blitt en større lekkasje.Fikset en slik lekkasje med littt nytt rute lim fra innsiden.Kunden hadde ikke rå til ruteskift så gjorde som en prøve for og se og hjelpe kunden over 1 år siden nå og er fortsatt tett. Men er nok og anbefale og skifte rute hvis det har begynt og ruste under der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet du hvor mye ca dette kommer til å koste? Må dem av med hele ruten?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytte av frontrute går på glassforsikring og koster i de fleste forsikringsselskaper 2000kr

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytte av frontrute går på glassforsikring og koster i de fleste forsikringsselskaper 2000kr

Uansett om ruten ikke er knust eller ei? Har en liten steinsprut skade dog, som jeg kjøpte bilen med :-P Hvis dette stemmer kan jeg nesten få dette gratis, da Stavanger lokallag har en avtale med en glassmester på Bryne, om skifte av rute uten egenandel :-)

Men er dem nødt til å skifte ruten bare pga denne feilen? Eller er vell kanskje like så greit når ruten først er ute.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp uansett om ruten er knust eller ei. Jeg kjøpte meg en a4 b6 i sommer med fryktelig ripete rute, men ingen skader ellers, ble byttet på forsikring for 2000kr ;)

Trur ikke det er mange som driver med bilglass som setter inn igjen en "gammel" rute når de først har den ute.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp uansett om ruten er knust eller ei. Jeg kjøpte meg en a4 b6 i sommer med fryktelig ripete rute, men ingen skader ellers, ble byttet på forsikring for 2000kr ;)

Trur ikke det er mange som driver med bilglass som setter inn igjen en "gammel" rute når de først har den ute.

Såpass! Da får jeg ta turen innom glassmesteren på Bryne :-)

Ingen egenandel ved skifte av rute - Gjelder KUN Stavanger Lokallag!

Uansett, tusen takk for svar til dere begge, satser på at det ordner seg nå :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle bare mangle!

Er nok bare en myte att ruta må være ødelagt før den byttes på forsikring.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ruta er ødelagt hvis den er for slitt. Veldig strenge regler. man kan maks reparere 3 steinsprut på en rute f.eks. Og forsikrings selskapet vil helst unngå ruteskift for det koster en del

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.