Anbefalte innlegg

Hei, er det noen her som har byttet turbo på 3BG Passat før og vet om det er en jobb jeg kan klare selv som garasjemekaniker? Fått pris (6000,-)på ny turbo hos en av turbo haiene her i byen og vil selvfølgelig prøve å få prisen lenger ned. Så er det noen som vet om noen som driver med det som selger gunstige turboer eller overhaler for en fin pris?

Mvh Jesper Hjelen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

se på finn. TSI et eller annet heter firma. Og ja, har selv byttet turbo på en 1,9 tdi 3bg. Ikke vanskelig egentlig om du har skrudd litt før.. Men skal du bytte oljereturen, så sitter den veldig vanskelig til, så jeg droppet den. Hadde ikke noe verktøy som fikk plass der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nettopp kjøpt bytteturbo hos TSI Bildeler for 3780,- inklusiv frakt. Den gamle defekte turboen retunerte eg i same embalasjen (porto var betalt).

Du skiftar turboen på 3-4 timar. Oljereturen er litt vanskeleg å få skrudd på plass att, som Glenn Ove skriv, men legg deg under bilen og stikk skruene opp med dobbel pipeforlengar, så får du det til etter nokre forsøk (har gjort dette fleire gonger sjølv). Turboen har ellers eit støttestag på undersida som er lett å oversjå. Du får ikkje turboen ut før du har løyst i frå dette!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for tilbake melding, har vært i kontakt med TSI og vil bestille ny turbo av han fortløpende :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.