Jente trenger hjelp til å finne olje lekkasje! Golf 3 GTI 94 model

Anbefalte innlegg

Jeg fylte nesten to liten olje på lørdag, og i dag når jeg kjørte på jobb så luktet det rart i bilen, og når jeg var hjemme igjen så jeg da var olje på bakken, da jeg kikka etter så drupper under bilen, ca midten.

Jeg har ingen anelse hva jeg skal se etter.. Jeg liker å gjøre ting selv, men trenger tips til hva jeg skal se etter!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hull i bunnpanne, olje lekk mellom girkasse og motor pga dårlig simring bak svinghjulet evt..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

så det betyr at jeg må opp med bilen? :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller sjekke det enkleste først. Lekk oljetrykksgiver......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

den har jeg sjekket, og der lekker det ikke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På gti'n min så røyk olje-trykksbryteren en gang. Ble masse søl av det også. Er vel ikke uvanligt at denne ryker. Men du hadde nok fått varsel (lyd) da, så tvilsom at det er denne.

Det du KAN gjøre er å ta en god motorvask for å få vekk alt oljesølet. Deretter starte bilen (pass på at det er olje på den da!) og se om du kan se hvor det kommer ut. Kan være mangen plasser i grunn.

Velkommen som medlem i klubben btw. :)

Edit; for sen der ja (ang oljetrykkbryter)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

toppdekselpakning er jo en gjenganger da :) evt pakningen bak flensen til oljefilterbraketten

kommer det fra forran på motor, eller bak?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det har ikke vært så mye søl, men den trenger nok en morotvask, men den lukta i bilen, det lukter liksom brukt olje, det har vell noe med lekkasjen å gjøre.

Takk for det :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det kommer vell mer bak motoren, tror jeg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal en våge seg til et realt hofteskudd, ville jeg sagt (som Dan er inne på) toppdekselpakning og at olja da renner ned på eksosmanifold. Dermed får du olje-lukt i bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min golf 3 -94 var oljefiltret ikke skikkelig tilskrudd, og det lekket som f... Ifm Eu kontroll mente verkstedet at det var en dårlig dekselpakning. Tok 20 sek å fikse, og det lekket ikke en dråpe mer. Sjekk alltid det enkle først!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan dette ha noe med at bilen lugger når jeg gasser? :S nå har jeg i hvertfall motorvasket den, så tenkte jeg å ta den med ned på verkstedet på jobben å sjekke ut der, siden det er en del mer verktøy og det der :P men jeg setter stor pris på alle tipsene :D om jeg ikke får det til så kommer jeg her igjen :P hihi

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er enig med Freddy sin teori, har det samme på min B5, og der er det lekasje i bakkant av topp-pakingen og det drypper noen dråper med jevne mellomrom ned på eksosen, spessielt i oppoverbakker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men det drypper mest når den står så og si vannrett :S men jeg skal sjekke det ut når jeg er på verkstedet i morgen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilde nr 1 - tatt under bilen

Bilde nr 2 - tatt ovenfor

Bilde nr 3 - tatt overfor med zoom

DSC_0568.jpg

DSC_0552.jpg

DSC_0567.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Golfen min hadde lekkasje i toppdekselpakningen. Oljeforbruket forsvant nesten helt etter at jeg skiftet den. Se etter olje mellom rørene på innsuget. Se etter oljeklin på toppen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.